Eurogamer.se

Inget "påklistrat" flerspelarläge i The Last of Us

Utvecklas av ett separat team med separata resurser

Utvecklarna Naughty Dog har gått ut och försvarat sitt beslut om att inkludera ett flerspelarläge i The Last of Us efter att vissa fans uttryckt sitt missnöje. En användare på den officiella nordamerikanska PlayStation-bloggen som påstod sig hata påklistrade flerspelarlägen fick svar från studions community strategist Arne Meyer.

"Vi ser aldrig våra flerspelarlägen som 'påklistrade'. Och vi har alltid separata team som jobbar på de olika komponenterna med spelet för att vi ska kunna behålla full fokus på att få både enspelarkampanjen och flerspelarläget att nå upp till vår standard", skrev Meyer.

"Vi känner att vårt flerspelarläge kan stå på egna ben. Om vi själva kände att det var påklistrat hade vi inte inkluderat det", fortsatte Meyer.

Han påpekade dessutom att de olika delarna av spelet inte stjäl resurser från varandra och att de som jobbar med enspelarläget alltid har de resurser och det stöd som krävs för att färdigställa den delen av spelet som de planerat.

Personligen har jag fullt förtroende för Naughty Dog och tror att flerspelarläget kan bli ett intressant tillägg i ett redan intressant spel. Men vad tycker du?

Färsk The Last of Us-trailer

Kommentarer (2)

Det går inte längre att kommentera. Tack för ditt deltagande!