Dark Souls 2 ska bevara föregångarens kärnvärden

Men mycket annat ska förändras

Strax efter utannonseringen av Dark Souls 2 beskrev den nytillsatte producenten Tomohiro Shibuya spelet som "mer rättframt och mer förståeligt" - en etikett som inte föll alla fansen på läppen. Men seriens skapare manar till lugn.

I en intervju med Famitsu (via Polygon) talar Demon Soul- och Dark Souls-producenten Hidetaka Miyazaki om seriens kärnvärden och att dessa kommer att finnas med även i fortsättningen.

"Jag tycker definitivt att det finns en kärna som vi måste skydda. Då pratar jag om hur vi tänker kring svårighetsgraden och hur du uppnår saker i spelet; om koncepten bakom spelmekaniken och nivådesignen", berättar han.

"Utanför den där kärnan däremot tror jag att det är bättre att lämna över till producentens omdöme. Det finns mycket utanför kärnan som behöver fixas eller justeras, dessutom, individuella drag brukar alltid komma fram i världsbyggandet och bildarbetet så jag lägger mig inte i så mycket", fortsätter Miyazaki.

Vad som kommer att förändras vet vi inte mycket om, men Dark Souls 2 kommer att utspela sig i samma spelvärld som föregångaren. Däremot inte på samma geografiska platser - de kommer att vara lika åtskilda som Nord- och Sydpolen enligt Miyazaki.

Rent spelmekaniskt verkar dedikerade servrar bli en av de stora nyheterna. På så vis ska spelet ha en flerspelarmöjlighet där man kan hoppa in och ut ur matcher allt eftersom.

Första trailern för Dark Souls II

Kommentarer

Det går inte längre att kommentera. Tack för ditt deltagande!