Ny uppdatering gör XCOM: Enemy Unknown svårare

Ute nu på samtliga plattformar

Ifall du tycker att XCOM: Enemy Unkown (10/10) saknar utmaningar kan du glädjas åt dagens uppdatering.

Gratispaketet Second Wave lägger till ett antal alternativ som gör ditt liv än svårare och mer varierat. Du kan själv välja att spela med nedstående alternativ om du startar en ny kampanj efter att du klarat av huvudkampanjen en gång.

Du kan göra följande val:

  • Damage Roulette: Vapnen har ett större skadeintervall
  • New Economy: Slumpmässigt stöd från rådsmedlemmar
  • Not Created Equally: Nya soldater får slumpmässiga egenskaper
  • Hidden Potential: När en soldat går upp i nivå får hen nya attributpoäng
  • Red Fog: Skador nedgraderar soldatens stridsresultat
  • Absolutely Critical: Ett skott från flanken ger alltid kritisk skada
  • The Greater Good: Psionics kan bara läras in genom att förhöra psioniska utomjordingar
  • Marathon: Spelet tar betydligt längre att klara av
  • Results Driven: Ett land bidrar mindre ju högre paniknivå det har
  • High Stakes: Slumpmässiga belöningar om du stoppa kidnappningsförsök
  • Diminishing Returns: Dyrare att bygga satelliter
  • More Than Human: Ytterst få soldater har psioniska gåvor

Second Wave finns ute nu på PC, PlayStation 3 och Xbox 360.

XCOM: Enemy Unknown - Lanseringstrailer

Kommentarer

Det går inte längre att kommentera. Tack för ditt deltagande!