Visceral vill inte att Dead Space 3 är bättre på PC

"Vi vill se till att alla får samma upplevelse"

Att den nuvarande konsolgenerationen börjar lida mot sitt slut är ingen nyhet. Inte heller det faktum att dagens datorer oftast är många gånger kraftfullare än konsoler verkar har undgått någon. Detta är dock något som Visceral Games struntar blankt i när det gäller PC-versionen av kommande Dead Space 3.

Istället för att dra nytta av de bättre prestandamöjligheterna som finns i PC-datorer har studion istället jobbat för att se till att samtliga versioner är likvärdiga.

"Vi fortsätter att utveckla våra spel under arbetets gång, men vi siktar inte in oss på att göra PC-versionen annorlunda på något signifikant sätt. Vi försöker att inte skapa olikheter i den upplevelse som spelare uppskattar utan vi vill se till att alla får samma upplevelse", säger spelets executive producer Steve Papoutsis till ShackNews.

Det kommer finnas sätt för PC-versionen att dra nytta av en kraftfull PC när det gäller prestanda och liknande, men spelet kommer inte att vara optimerat för PC på samma sätt som till exempel Battlefield 3 (9/10).

"Bara det faktum att vi låter spelet kontrolleras med tangentbord och mus gör att det direkt känns väldigt annorlunda", säger Papoutsis.

Oavsett vilken plattform du föredrar bör du kolla in våra förhandstester på Dead Space 3. Här kan du läsa Jonas intryck från enspelarläget och här berättar Fredrik om det nya samarbetsläget.

Dead Space 3 släpps till PC, PlayStation 3 och Xbox 360 den 7 februari, alltså redan nästa vecka.

Kommentarer (3)

Det går inte längre att kommentera. Tack för ditt deltagande!