Ja, medan tv-spelskrasher och annat gjorde sig hörda i USA puttrade europa på fint utan några större bekymmer, eftersom det var hemmadatorerna från Commodore som dominerade under den perioden. Nintendo började ju bli ett allvarligt koncept att räkna med först under den senare halvan av 80-talet, men under den tiden dök ju som bekant Amiga 500 upp. Den strålande lilla (nåja) maskin med sin härligt knastrande diskdrive, vackra grafik och fantastiska ljud.
Packade upp min Amiga 500 för lite retrospelkväll för ett par veckor sedan och upptäckte till min besvikelse att bägge transformatorerna har dött, så nu måste jag leta upp en ny sådan (alternativt en ny säkring om den är paj), samt en ny bildkabel. Har sett eftermarknadsscartkablar, någon som testat en av dem? RF-modulatorn är ingen höjdare!
Min A500 är inte i vackraste skick, den är gulnad, har ett par sprickor, men har expanderat RAM-minne, och fungerade klockrent senast den var igång.
Fler Amiganer här inne? :-)
Packade upp min Amiga 500 för lite retrospelkväll för ett par veckor sedan och upptäckte till min besvikelse att bägge transformatorerna har dött, så nu måste jag leta upp en ny sådan (alternativt en ny säkring om den är paj), samt en ny bildkabel. Har sett eftermarknadsscartkablar, någon som testat en av dem? RF-modulatorn är ingen höjdare!
Min A500 är inte i vackraste skick, den är gulnad, har ett par sprickor, men har expanderat RAM-minne, och fungerade klockrent senast den var igång.
Fler Amiganer här inne? :-)