Klistrad *** Buggar, konstigheter och förslag

• Sida

av 6 First / Last

föregående
  • Killerbunny Moderator 27 apr 2010 08:38:46 1,035 inlägg
    Senast online 7 dagar sedan
    Registreringsdatum 3 år sedan
    Om ni hittar några buggar, problem eller rena konstigheter i sidan/forumet ser vi gärna att ni berättar det för oss i den här tråden.

Håll dig saklig och beskriv noggrant, undvik även att föra onödiga diskussioner i denna tråd (det kan ni skapa en egen tråd till om ni vill).

I'm here to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum.

• DisOrder 27 apr 2010 08:47:00 155 inlägg
    Senast online 3 år sedan
    Om jag går in på någons profil (Inkluderad min egen) "Forumaktivitet" -> "Trådar som jag har skapat" så står det bara såhär: (Exempel)

13 hours sedan Skapade tråden

14 hours sedan Skapade tråden

15 hours sedan Skapade tråden

Det står alltså inte vilka trådar som har blivit skapade utan bara "Skapade tråden".

Ingen superstor bugg men ville nämna den ändå.

• feki Personal 27 apr 2010 09:57:02 1,729 inlägg
    Senast online 11 timmar sedan
    Registreringsdatum 10 år sedan
    Det där gäller sannolikt bara trådar skapade i grupper - inte i 'huvud'-forumen.
    Ville bara förtydliga buggrapporten - jag har bara sett det i de sammanhangen. Grupptrådar verkar inte kunna 'läsas' av aktivitetssystemet ordentligt.
  • DisOrder 27 apr 2010 10:28:24 155 inlägg
    Senast online 3 år sedan
    feki wrote:
    Det där gäller sannolikt bara trådar skapade i grupper - inte i 'huvud'-forumen.
    Ville bara förtydliga buggrapporten - jag har bara sett det i de sammanhangen. Grupptrådar verkar inte kunna 'läsas' av aktivitetssystemet ordentligt.
    Men jag har ju gjort en tråd i Övrigt (Gamex - Sveriges första spelmässa!) och den står också bara som Skapade tråden.
  • kaleii Managing Director, Eurogamer Sweden 27 apr 2010 15:32:15 589 inlägg
    Senast online 3 timmar sedan
    Registreringsdatum 7 år sedan
    DisOrder wrote:
    Om jag går in på någons profil (Inkluderad min egen) "Forumaktivitet" -> "Trådar som jag har skapat" så står det bara såhär: (Exempel)

14 hours sedan Skapade tråden

15 hours sedan Skapade tråden

Det står alltså inte vilka trådar som har blivit skapade utan bara "Skapade tråden".

Ingen superstor bugg men ville nämna den ändå.
    Åtgärdat och inskickat till teknikerna för uppdatering.
  • signelinnea 27 apr 2010 16:20:08 60 inlägg
    Senast online 2 timmar sedan
    När det finns nya trådar syns ju en stjärna där i kanten. Men sen när man har kollat en av de nya så försvinner ju stjärnorna på alla andra så då hinner man liksom inte se alla nya. Går d att ändra på nåt sätt? Och kan man inte se vilka trådar som d finns nya inlägg i och inte bara i vilka forum de nya trådarna är?
  • Tjodd 27 apr 2010 17:59:03 96 inlägg
    Senast online 56 minuter sedan
    När jag försöker sortera på betyg i recenserade spel så skickas jag till spelportalen men med en helt tom lista.
  • Borttagen användare 27 april 2010 18:24:20
    I slutet av varje recension finns: Läs våran betygspolicy. Bara det att man kommer till en tom sida.
  • Moeski 27 apr 2010 18:37:25 259 inlägg
    Senast online 4 månader sedan
    klockan går en timme fel (för tidigt) när man uppdaterar ett inlägg
  • Sprinter 27 apr 2010 18:49:18 53 inlägg
    Senast online 2 dagar sedan
    Finns det möjlighet att koppla sidan till erat Twitter konto och kanske även Facebook sidan så nyheterna skrivs in där automatiskt när en nyhet eller liknande har publicerats?
  • Ragge 27 apr 2010 18:52:58 153 inlägg
    "Så arbetar vi"-länken leder bara till en sida där det står "Template for this page", och "kontakta oss-sidan" verkar inte helt rätt - går inte att skriva i mail-adress eller ämne.
  • kaleii Managing Director, Eurogamer Sweden 27 apr 2010 19:09:22 589 inlägg
    Linnea: Jag vet faktiskt inte.
    Tjodd: Rapporterat till teknikerna
    Sprinter: Vi kollar på möjligheterna att autokoppla till Twitter och Facebook. Vet ej om det sköts automatiskt. Men vår (min) twitter är @eurogamer_se så länge :)
    Klockan är engelsk tid (servertid). Har begärt ändring.
    Så arbetar vi och Betygspolicy håller på att skrivas.
  • Scepticer 27 apr 2010 20:19:52 21 inlägg
    Senast online 4 veckor sedan
    När jag skickar svar nu så heter knappen "Skriv svar", borde vara "Skicka svar" eller dylikt.

När jag kommenterar på en artikel heter knappen "Skriv en kommentar", borde vara "Skicka kommentar" eller dylikt.
  • Moeski 27 apr 2010 21:34:54 259 inlägg
    När man kollar alla medlemmar i en grupp så är texten i sida '2'-knappen vit (så även knappen) likadant med knappen bredvid, 'nästa>>'
  • kaleii Managing Director, Eurogamer Sweden 27 apr 2010 22:30:29 589 inlägg
    Scepticer: Noterat. Inlagt nu.
  • Fredrik_Hedlund 27 apr 2010 22:35:26 541 inlägg
    Senast online 16 timmar sedan
    Annars så är en "Skriv svar"-funktion rätt så bra. Då behöver inte jag bekymra mig om formuleringar :)

Anyhoo. Tänkte kanske att ni skulle kunna lägga upp en genväg till grupperna bredvid länken till forumet? Det är egentligen inget problem när man väl har vant sig var man kan hitta dem, men för nya användare kan jag tänka mig att det blir lite virrigt.
  • TheFreelancer 27 apr 2010 22:51:32 300 inlägg
    Senast online 18 timmar sedan
    När man ska gör text tex. bold så hoppar (/b) delen längre bort en den text man markerat och så blir en bit av texten kopierad till efter (/b)

Inga avatar bilder i forumet?
  • gabeish_ Personal 28 apr 2010 20:44:24 563 inlägg
    På sidan för ett spel står det till höger om senaste video och senaste skärmbilder "Visa alla videor för 8" (om det finns 8 videor) och "Visa alla skärmbilder för 28" (om det finns 28 skärmbilder.
  • Moeski 28 apr 2010 22:19:28 259 inlägg
    "name that game"- grejens länk leder bara till en bild som inte kan visas.
  • Ragge 28 apr 2010 22:52:50 153 inlägg
    När man går in på "Spel (visa alla)" hade det varit uppskattat om någon ikon eller liknande avslöjade vilken forumkategori det handlar om. Tänkte t.ex. skriva i Lost Planet 2-tråden innan jag upptäckte att det bara handlade om Playstation 3-versionen. Inget livsviktigt, men det skulle underlätta.

EDIT: Sedan saknas bland annat följande spel (skulle vara kul om man kunde lista hela samlingen :) :

Ikaruga till Dreamcast
    Suikoden III
    Resonance of Fate
    Paper Mario
    Christmas Nights Into Dreams

Sedan verkar det knappt vara några NES-spel med.
  • feki Personal 29 apr 2010 11:08:13 1,729 inlägg
    Faller inte poängen med 'Profil sedd' om den även loggar när man själv klickar in på sin profil? Hos mig står det alltid 'Senast sedd: 2s sedan' eller dylikt.
  • Fredrik_Hedlund 29 apr 2010 13:29:35 541 inlägg
    Senast online 16 timmar sedan
    feki wrote:
    Faller inte poängen med 'Profil sedd' om den även loggar när man själv klickar in på sin profil? Hos mig står det alltid 'Senast sedd: 2s sedan' eller dylikt.
    Det är väl synonymt med "senaste aktivitet", vilket således stämmer. Då du trycker på din profil så tar det 1-2s innan du får se den. Eller menar du att det är onödigt att du ser informationen på din egen profil?
  • gabeish_ Personal 29 apr 2010 13:43:39 563 inlägg
    Fredrik_Hedlund wrote:
    feki wrote:
    Det är väl synonymt med "senaste aktivitet", vilket således stämmer. Då du trycker på din profil så tar det 1-2s innan du får se den. Eller menar du att det är onödigt att du ser informationen på din egen profil?
    Precis, det står inte "Profil sedd" utan "Senast sedd", vilket inte syftar på profilen i sig utan användaren. Det är alltså inte när någon senast var inne och kollade din profil, utan senast denna användare sågs till/var aktiv på sajten.
  • feki Personal 29 apr 2010 14:09:22 1,729 inlägg
    D'oh. Tack Fredrik och gabeish_ för förklaring. Jag fattade inte bara vad den siffran var - jag trodde att det var senast någon besökte profil X. Okej. Då är jag med - makes sense nu. :)
  • feki Personal 29 apr 2010 16:48:53 1,729 inlägg
    Mer språkförbistring: "Dina mest eftersökta spel" - ja, most wanted är väl engelska. Mest eftersökta ger inte riktigt samma känsla. "Mest efterlängtade" står det på spelsidor, så av konsekvens skull kanske det skulle stå så i profilen också?

• kaleii Managing Director, Eurogamer Sweden 29 apr 2010 17:34:09 589 inlägg
    Moeski: Rapporterat

Ragge: Det är väl bara att lägga till spel? Vi kan godkänna dem tror jag.

Feki/Fredrik: Ska ändra till Senaste aktivitet

feki: Klart det ska. Jag skyller alla översättningsmissar på klåparna som lallade runt i systemet före mig. Kan säga att jag hittade väldigt mycket som aldrig kom ut, men en hel del saker sipprade igenom. Det är bara att rapportera, så blir sajten bättre - en dag i taget.
  • Hertsh 30 apr 2010 13:20:07 84 inlägg
    Senast online 49 minuter sedan
    Jag har rapporterat Trivial Pursuit som saknat spel i er speldatabas två gånger, första gången redan samma dag som ni startade EG.se. Ännu har den inte dykt upp. Fungerar inte rapporteringen av spel??
  • Hertsh 30 apr 2010 13:24:07 84 inlägg
    Senast online 49 minuter sedan
    Jag saknar en funktion i forumet. När jag går in i en tråd med nya inlägg vill jag kunna hoppa direkt till det äldsta nya inlägget i tråden via en länk. Ett förslag är en länk högst upp i tråden som heter "första olästa inlägg" eller liknande. Se t.ex. http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=354036 så förstår ni förhoppningsvis vad jag menar.

• TheFreelancer 30 apr 2010 14:35:28 300 inlägg
    Senast online 18 timmar sedan
    När man läser en artikel vill jag slippa behöva trycka på "Första sidan av kommentarer" utan att dom visas under artikeln direkt.
  • feki Personal 30 apr 2010 15:14:21 1,729 inlägg
    @TheFreelancer: Klicka på din profil, sedan redigera. En bra bit ner finns en checkruta för

"Inbäddade kommentarer: Visa inbäddade kommentarer.
    Du kan visa kommentarer till en ny text på den sidan istället för på en separat (kräver inloggning)."

Då visas kommentarerna i anslutning till artiklar.
  • Sida

av 6 First / Last

föregående
logga in för att svara