När läser du Eurogamer.se?

• Sida

av 1

föregående nästa
  • Underhill Personal 5 aug 2010 08:32:27 935 inlägg
    Senast online 3 timmar sedan
    Registreringsdatum 3 år sedan
    Nu har vi funnits ett tag och både ni läsare och vi på redaktionen börjar bli lite varmare i kläderna än under våra inledningsmånader. Det finns en mängd trådar som tar upp vad ni tycker om oss och så vidare men i denna tråd tänkte jag rent kort fråga er - när läser ni egentligen Eurogamer.se?

Nån speciell tid på dygnet? Nån speciell tid i veckan? Efter en särskild händelse? För en särskild artikel?

Visst finns det loggar att titta på, men det är mycket trevligare och personligare att helt enkelt fråga.

Redaktör på Eurogamer.se och bloggar på spelpappan.se.

• freddus 5 aug 2010 09:09:55 203 inlägg
    Senast online 5 månader sedan
    Jag brukar läsa här strax efter att jag orkat upp ur sängen (jobbar dock långa nattpass). Oftast bland de första siterna jag tittar till. Sen brukar det oftast bli minst en omgång till per dag, de dagarna jag är ledig hinner jag oftast än fler. Då forumet fortfarande är litet blir det ganska oftast ganska snabba besök.
    Tid på dygnet är ganska varierat. Då jag jobbar blir första besöket ofta mitt på dagen, medan om jag är ledig blir det något tidigare.
  • Underhill Personal 5 aug 2010 10:40:49 935 inlägg
    Och en extra fråga: använde ni er av RSS-flöden när ni läser både denna och andra sidor? Är RSS bu eller bä?

• Sprinter 5 aug 2010 13:28:33 53 inlägg
    Senast online 6 månader sedan
    Jag väljer Twitter framför RSS. Har massa spelsidor som jag följer och om jag ser nån intressant artikel från Eurogamer.se dyka upp så tittar jag in. Kollar också på forumet då och då.
  • Spritpenna 5 aug 2010 14:58:37 754 inlägg
    Senast online 9 timmar sedan
    Underhill wrote:
    Och en extra fråga: använde ni er av RSS-flöden när ni läser både denna och andra sidor? Är RSS bu eller bä?
    RSS...? :P

Använder någon fortfarande RSS? Det känns väldigt 2004-ish.
  • Underhill Personal 5 aug 2010 15:04:33 935 inlägg
    Spritpenna wrote:
    Underhill wrote:
    RSS...? :P

Använder någon fortfarande RSS? Det känns väldigt 2004-ish.
    Nej, det slog väl aldrig igenom i den breda massan. Jag vet dock inget bättre sätt att hålla mig ā jour med de cirka 400 publikationer jag använder för omvärldsanalys i olika ämnen.

Problemet med RSS är väl att det kräver ett förändrat beteende och att det inte genast framgår hur det fungerar i webbläsaren. De flesta personer jag demonstrerat för hur det fungerar har börjat använda detta som ett sätt att hålla koll på bloggar och nyhetssidor.

• feki Personal 5 aug 2010 17:33:25 1,728 inlägg
    Registreringsdatum 10 år sedan
    Jag kollar förstasidan ett par gånger om dagen, men primärt för att se recensioner eller artiklar. Nyhetsrapporteringen tycker jag överlag 'laggar' fruktansvärt mycket, då man nästan garanterat sett samma nyhet rapporterad annerstädes (även andra svenska sidor) ett par timmar eller någon dag tidigare.

Forumet och kommentarer till artiklar (förstasidan på gamers.eurogamer.se som visar ens 'friend feed') kollar jag betydligt oftare.
  • freddus 5 aug 2010 17:58:37 203 inlägg
    Senast online 5 månader sedan
    Underhill wrote:
    Använder mig av RSS till en del andra spelsiter men inte Eurogamer.se
    Anledningen: Jag tittar till startsidan tillräckligt ofta ändå.

Bryr mig överlag inte om recensioner utan är mest nyfiken på spelnyheter. Ofta hinner jag läsa det på andra siter (engelska) före men väljer allt som oftast att läsa era versioner och gärna kommentarerna till dessa. Tycker snabbheten på nyheter är bra.
  • signelinnea 5 aug 2010 18:53:04 60 inlägg
    Senast online 6 timmar sedan
    Jag brukar kolla in på forumet på kvällarna när jag inte har nåt annat för mig. Har inte blivit så mkt nu under sommaren. Dock lite mer den här veckan när sambon är på vift :P Har många slösurf-timmar på jobbet men tyvärr är Eurogamer spärrat av landstinget... Grrr....
  • onelazygamer 5 aug 2010 19:31:31 152 inlägg
    Senast online 2 år sedan
    Tittar in ett par gånger under dagen, men mest för forumet och i bara farten snappar man upp det som står skrivet i form av artiklar och spelnyheter. Det jag kan sakna här är den personliga känsla man fick av er som skrev på ps3bloggen. Fast det handlar kanske om att jag inte vant mig vid den här siten än.
  • screwjack 9 aug 2010 09:40:30 565 inlägg
    Senast online 4 timmar sedan
    Går in nån/några gånger om dagen när jag är på jobbet. Mer sällan hemma eller på helger.

I sleep on my back because it's good for my spine and coffin rehearsal.

• kaksmet Moderator 11 aug 2010 19:43:46 834 inlägg
    Senast online 2 dagar sedan
    Går in och kollar 2,3 gånger per dag förutom när man är på semester:)
  • basheri82 16 aug 2010 10:34:42 147 inlägg
    Senast online 1 månad sedan
    brukar oftast kolla innan jag sätter igång och jobber eller om det är lungt på jobbet
  • TheFreelancer 16 aug 2010 13:38:48 300 inlägg
    Senast online 9 timmar sedan
    När stationära datorn startas (eller via mobilen om jag inte har något att göra) sedan in ett antal ggr för att se om något intressant har hänt.
  • TriggerHeart 11 nov 2010 23:04:55 95 inlägg
    Senast online 2 år sedan
    Jag googlar RSS men fattar ändå inte vad det är. Det svarar förmodligen på den frågan.

Jag kollar den här sidan när jag har tråkigt/rast på jobbet och nån gång innan läggdags (i samband med att jag går igenom alla sidor).
  • Killerbunny Moderator 12 nov 2010 07:11:18 1,035 inlägg
    Senast online 4 dagar sedan
    Här kommer en förenklad förklaring:

Ett RSS flöde är en plats där förenklade versioner av artikar/inlägg/nyheter osv läggs upp. Den kan sedan bevakas av en RSS-läsare (tex Google-reader) så att du lätt kan hålla koll på alla siter du vill från en plats.

I'm here to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum.

• TriggerHeart 12 nov 2010 08:02:27 95 inlägg
    Senast online 2 år sedan
    Aaah, jag förstår! Okej då använder jag mig inte av RSS. :)
  • Sida

av 1

föregående nästa
logga in för att svara