Hur många timmar har ni lagt på ett spel (MMO exkluderat)?

• Sida

av 1

föregående nästa
  • Underhill Personal 21 mar 2011 06:44:23 935 inlägg
    Senast online 1 dag sedan
    Registreringsdatum 3 år sedan
    Jag såg när jag skulle kopiera sparfiler till molnet på PS3 (för övrigt är 150 MB alldeles för lite) att jag lagt 150+ timmar på Fallout 3. Wtf, liksom? Om någon spontant frågat mig kring vilket spel jag lagt flest timmar på så hade inte ens Fallout 3 kommit på tal. Så jag har inte riktigt vågat kolla på andra sparfiler än :)

Vilka spel tror du att du lagt flest timmar på?

Redaktör på Eurogamer.se och bloggar på spelpappan.se.

• mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 21 mar 2011 07:00:22 710 inlägg
    Senast online 59 minuter sedan
    Uno och Peggle ligger antagligen väldigt högt upp, men frågan är om inte Battlefield: Bad Company 2 vinner striden med sina +300 timmar.
  • Borttagen användare 21 mars 2011 07:14:06
    Kollade mina stats på GTA IV (360) och såg att jag sedan 2008 har kört 452 timmar. Det var riktigt awesome men jag blev samtidigt chockad.
  • Killerbunny Moderator 21 mar 2011 07:55:38 1,035 inlägg
    Senast online 1 vecka sedan
    Det måste nog bli Final Fantasy X. Jag har klockat in 5 st genomspelningar på 60 timmar var och 1 på 90 och 1 på 70. Då landar jag runt 460 timmar, något som låter helt sjukt mycket.

Samtidigt misstänker jag att spel som CS1.6 och Starcraft har fått sina timmar när det gick som mest. Med ett genomsnitt på 2-3 LAN-partyn i månaden under 1-2 år och mestadels CS1.6 känns det som att jag borde ha spelat det i en hel massa timmar.

I'm here to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum.

• motz 21 mar 2011 08:05:35 871 inlägg
    Senast online 13 timmar sedan
    Registreringsdatum 4 år sedan
    Jag tror Final Fantasy VII är det jag spelat mest. Jag spelade upp mina gubbar till maxlevel, slog ihjäl Ruby och Emerald Weapon, nötte upp så jag hade 3 Knights of the Round på maxnivå, fixade en guld-chocobo etc. Klockan slutade räkna efter 99h men jag spelade rätt mycket efter det.

Men får man räkna MMOer som WoW och EverQuest så börjar man nästan gråta när man kör /played.
  • phomulaone 21 mar 2011 08:11:36 115 inlägg
    BF Bad Company: 835 timmar
    BF Bad Company 2: 921 timmar
    Killzone 2: 493 timmar

Nä, jag har inget liv!!
  • Underhill Personal 21 mar 2011 08:45:51 935 inlägg
    phomulaone wrote:
    BF Bad Company: 835 timmar
    BF Bad Company 2: 921 timmar
    Killzone 2: 493 timmar

Nä, jag har inget liv!!
    Bara 500 timmar KZ2? Du spelade ju det varje dag hur länge som helst?

Redaktör på Eurogamer.se och bloggar på spelpappan.se.

• OhNoSpyware 21 mar 2011 10:22:41 171 inlägg
    Senast online 5 månader sedan
    Registreringsdatum 2 år sedan
    Jag gjorde nyligen en lista över de spel jag spenderat mest timmar i. Eftersom MMO's är exkluderade så får jag väl dra av de nästan 5000 timmar jag spenderat i Guild Wars och WoW :P (Det är f.ö. i princip all vaken tid under ett år... tur att detta är utspritt över 5 år :P)

På tredjeplatsen på min lista hamnade Fallout 3. Jag har ungefär 700 timmar sammanlagt på nuvarande sparfiler, men har även tagit bort rollpersoner som jag spenderat en hel del tid på. Vågar inte säga att det är 1000 timmar, men säkert över 800 iaf.
    Tänk vad moddar kan göra för ett spel...
  • feki Personal 21 mar 2011 10:40:27 1,729 inlägg
    Senast online 7 timmar sedan
    Registreringsdatum 10 år sedan
    Jag vågar inte räkna.

FFX har nog stulit en hel del tid. Jag spenderade väldigt mycket tidi monster arenan. Spenderade en del tid med att fippla rätt på allas ultimate weapons. Drömmer ibland fortfarande mardrömmar om att dodga blixtar.

Senaste två åren skulle jag tro Fallout 3 och Demon's Souls ätit mest tid.
  • kaksmet Moderator 21 mar 2011 15:34:00 834 inlägg
    Senast online 6 dagar sedan
    Jag hade nog runt 600 timmar på WoW, sedan så har jag nog runt 1000 timmar i CoD serien.
  • Quint 21 mar 2011 16:26:59 356 inlägg
    Senast online 4 timmar sedan
    Spelar sällan igenom ett spel mer än en gång nu för tiden, så det är ovanligt att jag kommer upp i 100 timmar på ett spel och det är bara rollspel som kommer i närheten av den tiden.

Om jag skulle försöka lista spel som jag kan tänkas ha kommit upp i över 100 timmars spelande, utan något att gå på annat än känslan, så är det nog FFX, FFX-2, FFXII, Morrowind och KotOR 1&2 som jag kan tänkas ha spenderat så mycket tid på de senaste åren.

Finns många jRPG som nog tar sig upp i 50-70 timmars spelande men 100 timmar känns som väldigt mycket.

Fallout : New Vegas tror jag stog på runt 60 timmar senast och då har jag bara precis satt min fot inne i New Vegas (jag springer runt väldigt mycket utan att egentligen åstakomma något =) ), så där kan jag nog tänkas passera 100 timmar innan det är klart.
  • Galten75 21 mar 2011 17:35:11 1,733 inlägg
    Har klockat in på över 100 timmar i både FF VII och X men sedan rasar det. Baldur Gate-spelen kommer nog sedan men vet inte hur mycket tid jag lagt på respektive. Fallout 3 blev väl en 50-60 timmar innan jag ledsnade.

// G

"Jump on my sword while you can Evil! I won't be as gentle."

• BubbeZ 21 mar 2011 17:44:50 574 inlägg
    Cs 1.6 709h
    L4d2 229 h
    mafia II 92h
    Css 150h
    Gta iv runt 500h om inte mer...
    Mirrors edge runt 100h
    Är nog lite fler jag har spenderat ca 100h med men kommer inte på dom nu :P
  • Macke86 21 mar 2011 18:04:24 88 inlägg
    Senast online 6 timmar sedan
    Registreringsdatum 2 år sedan
    FF7 om man räknar alla genom spelningar bör de bli några hundra.. annars e de nog CS,,,
  • motz 21 mar 2011 19:11:53 871 inlägg
    Registreringsdatum 4 år sedan
    Shit Pommes Frites! Jag kollade Steam och hade tydligen lagt 136h på Magic the Gathering - Duels of the Planeswalkers...
  • feki Personal 21 mar 2011 19:23:04 1,729 inlägg
    Senast online 7 timmar sedan
    Registreringsdatum 10 år sedan
    Senaste spelet i skurk-skaran för min del är Tactics Ogre. 76 timmar and counting.
  • Ragge 21 mar 2011 19:40:00 153 inlägg
    Senast online 3 dagar sedan
    Jag skulle gissa på Ghost Recon Advance Warfighter, och jag har inte ens klarat enspelarkampanjen. Spelade det nästan varje vardag i någon månad, plus att jag spelade det relativt kontinuerligt till månaderna före tvåan kom. Räknar man ihop hela Call of Duty-serien (360-versionerna) sedan tvåan lär det definitivt vara CoD som jag spelar även om jag tröttnat på den iom att de flesta andra på min vännerlista spelar dessa titlar mest. Och jag har inte klarat enspelarkampanjen i ett enda CoD-spel.
  • Killerbunny Moderator 21 mar 2011 20:12:02 1,035 inlägg
    Ragge wrote:
    Jag skulle gissa på Ghost Recon Advance Warfighter, och jag har inte ens klarat enspelarkampanjen. Spelade det nästan varje vardag i någon månad, plus att jag spelade det relativt kontinuerligt till månaderna före tvåan kom. Räknar man ihop hela Call of Duty-serien (360-versionerna) sedan tvåan lär det definitivt vara CoD som jag spelar även om jag tröttnat på den iom att de flesta andra på min vännerlista spelar dessa titlar mest. Och jag har inte klarat enspelarkampanjen i ett enda CoD-spel.
    Låter som du är en spelare Banditen hade gillat. Han tycker det är lite lamt med singleplayer.

I'm here to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum.

• gabeish_ Personal 22 mar 2011 12:12:52 563 inlägg
    Senast online 4 timmar sedan
    Jag är ingen långspelare och mot de flesta av er här ligger jag i lä. Till saken hör att jag inte är särskilt förtjust i RPGs vilket ju är en genre som ofta kräver ordentligt med tid.

De spel jag lagt mest tid på är istället strategispel och kanske sportspel, spel som inte alltid har ett klart definierat slut.

Jag har inte tagit tiden på något spel jag spelat men jag gissar att dessa ligger i topp:

Civilization 2 (följt av 1, 4, 3 och 5)
    Football Manager...nånting (även här flera versioner)
    Super Mario Kart (favvospelet när jag var yngre, tröttnade aldrig)
    Tetris (GameBoy)
    Diverse versioner av Fifa och PES
    Super Mario World

Undrar om något enskilt spel nått upp till 100 timmar för mig, även om vissa spelserier gjort det.
  • Ragge 22 mar 2011 21:27:40 153 inlägg
    Senast online 3 dagar sedan
    Killerbunny wrote:

Låter som du är en spelare Banditen hade gillat. Han tycker det är lite lamt med singleplayer.
    Jo, i sådana spel där det finns ett bra multiplayer-läge så brukar det mestadels bli just det. Gillar även enspelartitlar, men tröttnar ofta en bit på vägen.
  • freddyfisk 23 mar 2011 11:42:00 87 inlägg
    Senast online 5 månader sedan
    FF7 med 400+ timmar, FF8 med ca 300 timmar, okänt antal med Might and magic 6 (runt 200+ typ) och så har vi småttingarna FF9, 10, 12 och 13 med ca 100 timmar på varje.

FO2, 3 och new vegas knäcker nog runt 700 timmar tillsammans, har nog lagt mest tid på 2an.

Vart tog mitt liv vägen? :(
  • Krilledood Personal 24 mar 2011 00:37:34 31 inlägg
    Senast online 11 timmar sedan
    Svårt att säga men skulle tippa på att FFIX toppar listan, då jag spelat om detta ett flertal gånger med åren och försökt ta alla skatter och liknande vid varje individuell genomspelning.

Annars ligger nog Disgaea rätt bra till också. En av mina sparfiler på det ligger någonstans över 400h, och då har jag spelat det spelet flera gånger på olika minneskort och konsoler.
  • kaleii Managing Director, Eurogamer Sweden 27 mar 2011 19:00:41 589 inlägg
    Senast online 6 timmar sedan
    Registreringsdatum 7 år sedan
    Obehagliga siffror, guys :D

Klämde 1000 timmar /played i WoW... men icke-MMO...

För mig är det nog Final Fantasy VII, som jag spelade igenom tre gånger. Tog 80, 120 och 60 timmar, så det är 260. Illa.

• macot79 27 mar 2011 20:42:43 212 inlägg
    Senast online 4 veckor sedan
    Registreringsdatum 5 år sedan
    Jag har för mig att jag spenderade mer än 300h med Smash Bros. Melee. Vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att jag endast hade det spelet och SSX3 till min GameCube.

Utöver det så har det blivit säkert runt 70~100 h med varje Battlefield spel sedan 2an och med Age of Empires spelen.
  • Sida

av 1

föregående nästa
logga in för att svara