Kommer Ninty visa upp en ny konsol inom kort?

• Sida

av 2 First / Last

föregående
  • Galten75 14 apr 2011 23:26:19 1,733 inlägg
    Senast online 2 dagar sedan
    Registreringsdatum 3 år sedan
    Nintendo själva är såklart hemlighetsfulla när det kommer till en eventuell uppföljare till Wii men ryktena på stan blir allt intensivare ju närmare E3 vi kommer.

Diskuterade detta med några kollegor igår vid en test av DiRT 3. Flera tror att en utannonsering på E3 inte är helt omöjlig. Själv skulle jag i alla fall inte bli förvånad. 3DS:n skördar just nu framgångar på den handhållna marknaden med Wii är det relativt tyst om. Vad har vi att se fram emot till den konsolen, nästa Zelda, men efter det?

Gamecub... jag menar Wii har lyckats nå den stora marknaden med de nya kontrollerna men nu sitter man med Kinect och Wii HD (läs: Move) och Wii:n är inte längre lika het som den var för 5 år sedan.

// G

"Jump on my sword while you can Evil! I won't be as gentle."

• Killerbunny Moderator 14 apr 2011 23:59:04 1,035 inlägg
    Senast online 6 dagar sedan
    Nintendo kommer dessutom med högsta sannolikhet att sänka priset på Wii alldeles strax. Det skulle vara skoj med något nytt på E3 i år.

Det känns som att de som köpt en Wii inte fortsätter investera i väldigt många spel efteråt. Nu har Nintendo fördelen att de pressat in gammal och billig teknik sin konsol så de tjänar fortfarande pengar på den men det lär ju inte uppmuntra spelutvecklare att släppa nya spel.

I'm here to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum.

• feki Personal 15 apr 2011 00:23:15 1,730 inlägg
    Senast online 4 timmar sedan
    Registreringsdatum 10 år sedan
    Galten75 wrote:
    Vad har vi att se fram emot till den konsolen, nästa Zelda, men efter det?
    // G
    Samma sak vi alltid har haft att se fram emot från Nintendo. Nästa Mario-spel. Kanske ett Metroid-spel. Sen kanske nästa Zelda-spel. Med lite tur kommer det en ny spelfranchise, men det är väldigt osannolikt. Det säljer ju inte. Lättare och billigare att köra existerande franchises.

Sen är det dags för ny hårdvara och så repeterar vi cykeln ;)

Jag är rätt besviken på Nintendo överlag vad gäller stationärt. Efter Gamecube-floppen ( Jag tror jag kan nämna antalet bra spel jag har spelat och uppskattat på den från Nintendo på en hand. ) och Wii's alltför grova flörtande med saker jag är ointresserad av så har Nintendo ganska mycket förtroendekapital att tjäna in innan jag köper stationära konsoller från dom igen.

Innan folk går berzerk: Jadå, det finns gott om Wii-spel från tredjepartsutvecklare jag är sugen på. Både utgivna och kommande.
  • motz 15 apr 2011 07:22:07 877 inlägg
    Senast online 14 timmar sedan
    Registreringsdatum 4 år sedan
    Angående framgångarna med 3DS så har den sålt bra i början, men redan vecka 4 i Japan såldes fler PSP-enheter än 3DS. Så vi får väl se. Vad jag läst spelar man med 3D i ett par dagar för wow-effekten sen stänger man av 3D helt.

Vad det gäller Wii så har jag aldrig haft en konsol jag spelat så lite på. Jag har spelat igenom Zelda, Paper Mario, Super Mario Galaxy 1 & 2 och lite Wii Sports och Wii Sports Resort. That's it. Jag älskar Mario-spelen så oerhört att det antagligen blir en ny Nintendo-konsol, men den här gånger är jag tveksam till day-one. En stor anledning till att det blivit så lite Wii är kontrollern. Spelen bara var tvungna att använda WiiMoten och det blev bara pannkaka. SMG är ett bra exempel på hur man vill att det ska vara. Analog sticka + knappar för det mesta och WiiMote för att snurra och plocka stjärnbitar (om man vill).
  • Underhill Personal 15 apr 2011 09:25:16 935 inlägg
    Senast online 16 timmar sedan
    Wtf, don't trashtalk Gamecube :) Nä, visst - den sålde kass, men jag körde faktiskt jäkligt mycket bra grejer på den. Hellre GC än Wii alla dagar i veckan.

Kom ihåg att Twilight Princess är ett GC-spel - och inget annat. En hejdundrande sorti, skulle jag vilja säga.

Men om vi ska vara allvarliga ett tag: att Nintendo funderar på en ny konsol känns ganska självskrivet. Nästan samtliga stora titlar har de senaste åren spelats bättre med wiimoten liggandes än viftandes och det visar att de själva släppt den rörelsekänsliga gimmicken i takt med att andra bolag tagit upp den och plöjt ner enorma summor.

Min inställning till Nintendo svajar upp och ner för varje år, men jag undrar om de denna gång inte faktiskt har något riktigt bra på gång. Jag hoppas bara innerligt att det inte blir ytterligare 3D-jox - men gärna bättre interaktion med bärbart.

Och varför inte satsa på online? Något de faktiskt aldrig gjort, även om några av mina trevligaste onlineupplevelser faktiskt varit i Animal Crossing till DS. Men ett "nytt" Nintendo som fattar onlinespel vore trevligt.

Redaktör på Eurogamer.se och bloggar på spelpappan.se.

• mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 15 apr 2011 09:29:31 711 inlägg
    Senast online 5 timmar sedan
    Tvivlar att de visar upp något på E3, däremot lär den visas upp på deras eget event i Japan under hösten. Kanske GamesCom, men jag tvivlar på det.

Varför? Det skulle bli för mycket att visa upp den på E3 i och med nyliga släppet av 3DS. Av samma anledning kommer inte maskinen att släppas i år, utan det blir under hösten 2012.
  • Galten75 15 apr 2011 09:41:00 1,733 inlägg
    Utannonsering skulle jag kunna tro. Ingen djuplodande info eller detaljer, kanske en konceptbild eller två men inte mycket mer.

Mer info under hösten med en release till jul 2012.

Det tror jag.

// G

• feki Personal 15 apr 2011 10:28:29 1,730 inlägg
    En ny stationär konsoll är nog ett måste, ja.
    Wii-försäljningen har börjat dala. Tredjepartsutvecklare börjar väl överge plattformen, då det är smått omöjligt att få spel att sälja ordentligt.

Kort och gott: Den printar inte pengar längre. Ny hårdvara måste ut, således.
    Frågan är bara om Nintendo lärt sig att den såkallade casual-publiken är labil och svår att förutspå, och att man kanske lägger lite fokus på "riktiga" spel igen.

• mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 15 apr 2011 10:47:45 711 inlägg
    Fast nu säger alla rykten att en utannonsering ska ske under E3.
  • Borttagen användare 21 april 2011 06:12:14
    Jag tycker det är tragiskt att "gamers" bara bryr sig om hårdvara och inte spelen. Det är jävligt mycket snack om nya maskiner men vilka spel som kommer till de nya maskinerna är det ingen som pratar om.

Sedan verkar folk även totalt missa att Wii säljer väldigt bra fortfarande. I USA går den fortfarande bättre än Ps3 men ingen sätter igång rykten om att Sony måste få ut en ny plattform. I UK ligger Zumba Fitness till Wii etta på multiformatslistan. Spel till Wii säljer inte, eller hur var det nu?

Det känns som att alla spel"journalister" (läs fanboys) är de som hela tiden driver på och vill ha ny hårdvara.

Nintendo kanske nämner något på E3, men jag tror knappast de visar upp en ny konsol där.
  • Underhill Personal 21 apr 2011 06:56:11 935 inlägg
    Fast det är ju så med det mesta; en del vill hela tiden ha fetare och fetare tv-apparater oavsett om tv-programmen eller filmerna blir bättre eller sämre. Det handlar väl lite om målgrupper också; de som spelar Zumba läser oftast inte om spel i tidningar eller på sajter - då blir det svårare för skribenter att skriva om det. Ett slags moment 22 som finns i alla slags medier med specifika målgrupper.

Att Nintendo pressas att släppa ny hårdvara har nog mer med aktiekursen att göra än spelarna. Ett bolag som inte hela tiden ligger i framkant och har nytt på gång ger inte aktieägarna mycket hopp inför framtiden. Det gäller såväl biltillverkare som mobiltelefon- och spelkonsolmakare. Nintendo lär fortsätta satsa på sin Wii-bas ett tag framöver men det är ganska tydligt att det inte är samma sorts satsning som det var för några år sedan.

• Galten75 21 apr 2011 10:04:49 1,733 inlägg
    Fast jag tror inte detta har med fanboyism utan att satsningen på Wii-spel helt verkar stagnerat från alla parter, även nästan från Nintendo själva som nu verkar fokusera på 3DS:n.

Jag tror att de skulle kunna vinna mark bland "harcore" genom att släppa en HD-konsol som kan locka såännande tredjepartsutvecklar och inte bara alternera mellan Mario, Zelda och Metroid all framtid.

// G

• Borttagen användare 21 april 2011 13:36:35
    Underhill wrote:
    Fast det är ju så med det mesta; en del vill hela tiden ha fetare och fetare tv-apparater oavsett om tv-programmen eller filmerna blir bättre eller sämre. Det handlar väl lite om målgrupper också; de som spelar Zumba läser oftast inte om spel i tidningar eller på sajter - då blir det svårare för skribenter att skriva om det. Ett slags moment 22 som finns i alla slags medier med specifika målgrupper.

Att Nintendo pressas att släppa ny hårdvara har nog mer med aktiekursen att göra än spelarna. Ett bolag som inte hela tiden ligger i framkant och har nytt på gång ger inte aktieägarna mycket hopp inför framtiden. Det gäller såväl biltillverkare som mobiltelefon- och spelkonsolmakare. Nintendo lär fortsätta satsa på sin Wii-bas ett tag framöver men det är ganska tydligt att det inte är samma sorts satsning som det var för några år sedan.
    Sant.

Fast även casualmedier som Aftonbladet skrivs ju av skribenter som är mer eller mindre gamers och marknadsför sina åsikter till helt andra målgrupper än spelfans.

Och aktiekursen påverkas inte bara av resultat, utan även av spekulationer från människor som bara vill ha ny hårdvara till nästa snoppmätartävling. Typ Apple-fans. Heh.
  • feki Personal 21 apr 2011 14:04:23 1,730 inlägg
    Sanningen wrote:
    Jag tycker det är tragiskt att "gamers" bara bryr sig om hårdvara och inte spelen. Det är jävligt mycket snack om nya maskiner men vilka spel som kommer till de nya maskinerna är det ingen som pratar om.
    I Nintendo-fallet har du nog missförstått - här är det gamers som bryr sig om spelen och Nintendo som bara bryr sig om (att producera och sälja) hårdvara.

Jag hittar väldigt få intressanta spel (för mig) till Wii. Jag bryr mig ungefär noll öre om fitness eller gimmick-party-spel. Var är spelen till mig? Nowhere.
    Var är uppföljarna till Legend of Zelda, Metroid Prime eller stationära Golden Sun-spel?
    Var är Nintendos normala nytänkande? En ny Pikmin? Finns inte. Istället fokuseras det på Wii Music, Wii Party, Wii Sports 1, 2, 3, 67. Jag tänker inte återköpa nyutgåvor av Mario Kart igen - jag äger det redan till tre eller fyra andra Nintendo-plattformar.

Det är klart att "gamers" ser "ny hårdvara" som en möjlighet eller ett hopp om omstart. Att Nintendo återigen kanske börjar fatta att det finns en publik som känner sig förbisedd, och att partyspelsmarknaden kanske var lite för labil för att hänga hela julgranen på.

Precis som NDS inledningsvis var en riktigt skräpmaskin utan tredjepartsutvecklarstöd så är Wii i den situationen nu. Det kommer få spel, och de spel som kommer är oftast ren shovelware. Att det kommer 1, kanske 2 rejäla Nintendo-spel per år duger inte i längden.

Sanningen wrote:
    I UK ligger Zumba Fitness till Wii etta på multiformatslistan. Spel till Wii säljer inte, eller hur var det nu?
    Case in point. Zumba Fitness. De enda spel som verkar sälja till Wii, om vi går på statistik är:
    * Spel med 'Wii' i titeln.
    * Spel med 'Mario' i titeln.
    * Fitness / dans.

För att vara en maskin med ~86 miljoner enheter ute på marknaden så är spelförsäljningen ganska dålig.
    Vågar vi använda vgchartz så ser vi att det enda spelet på topplistan för 2010 som bryter mot det mönstret är Donkey Kong Country Returns. Det hamnade på 22:e plats. Ingenstans på listan hittar vi ett spel som är tredjepartsutvecklat eller icke-fitness. Finns inte.

Alltså. Spel säljer. Problemet är att det är samma 10 spel som säljer varje år, och det kannibaliserar dessvärre andra spels möjligheter att sälja. Spel jag hade varit intresserad av. Så kom inte och säg att "gamers" bara bryr sig om "hårdvara".

• Borttagen användare 21 april 2011 14:43:04
    feki wrote:
    Sanningen wrote:
    I Nintendo-fallet har du nog missförstått - här är det gamers som bryr sig om spelen och Nintendo som bara bryr sig om (att producera och sälja) hårdvara.

Jag hittar väldigt få intressanta spel (för mig) till Wii. Jag bryr mig ungefär noll öre om fitness eller gimmick-party-spel. Var är spelen till mig? Nowhere.
    Var är uppföljarna till Legend of Zelda, Metroid Prime eller stationära Golden Sun-spel?
    Var är Nintendos normala nytänkande? En ny Pikmin? Finns inte. Istället fokuseras det på Wii Music, Wii Party, Wii Sports 1, 2, 3, 67. Jag tänker inte återköpa nyutgåvor av Mario Kart igen - jag äger det redan till tre eller fyra andra Nintendo-plattformar.

Det är klart att "gamers" ser "ny hårdvara" som en möjlighet eller ett hopp om omstart. Att Nintendo återigen kanske börjar fatta att det finns en publik som känner sig förbisedd, och att partyspelsmarknaden kanske var lite för labil för att hänga hela julgranen på.

Precis som NDS inledningsvis var en riktigt skräpmaskin utan tredjepartsutvecklarstöd så är Wii i den situationen nu. Det kommer få spel, och de spel som kommer är oftast ren shovelware. Att det kommer 1, kanske 2 rejäla Nintendo-spel per år duger inte i längden.

Sanningen wrote:
    I UK ligger Zumba Fitness till Wii etta på multiformatslistan. Spel till Wii säljer inte, eller hur var det nu?
    Case in point. Zumba Fitness. De enda spel som verkar sälja till Wii, om vi går på statistik är:
    * Spel med 'Wii' i titeln.
    * Spel med 'Mario' i titeln.
    * Fitness / dans.

För att vara en maskin med ~86 miljoner enheter ute på marknaden så är spelförsäljningen ganska dålig.
    Vågar vi använda vgchartz så ser vi att det enda spelet på topplistan för 2010 som bryter mot det mönstret är Donkey Kong Country Returns. Det hamnade på 22:e plats. Ingenstans på listan hittar vi ett spel som är tredjepartsutvecklat eller icke-fitness. Finns inte.

Alltså. Spel säljer. Problemet är att det är samma 10 spel som säljer varje år, och det kannibaliserar dessvärre andra spels möjligheter att sälja. Spel jag hade varit intresserad av. Så kom inte och säg att "gamers" bara bryr sig om "hårdvara".

Är det verkligen så? Jag tycker gamers bara tjatar om "HD" och inte alla underbara spel som de vill ha.

Alla har olika smak såklart, men jag har så många Wii-spel att jag inte ens hinner spela alla:

Sin and Punishment: SotS
    Little King's Story
    Monster Hunter Tri
    Resident Evil: Darkside Chronicles
    No More Heroes 2: DS
    Muramasa

Och detta är utan Nintendos egna spel då. Det finns massor av bra spel på Wii, men det känns som att inga känner till dem, eller så vill "gamers" (läs grafik- och storyhoror) bara ha spel i HD.

Frågan är vad som definierar en gamer.
  • feki Personal 21 apr 2011 14:56:55 1,730 inlägg
    Jag borde kanske förtydligat: Väldigt få ( av alla släppta Wii-spel ). Det finns naturligtvis spel jag är intresserad av - men det är nog inte mer än något dussin eller två och dessa finns antagligen inte i några försäljningstopplistor. :-)

Antagligen är det faktiskt fler än de spel jag var intresserad av till GameCube.

• Borttagen användare 21 april 2011 15:18:07
    Well, alla tycker olika. Fast när du säger att Zumba Fitness är den enda sorts spel som kan sälja till är det som att säga att krigsspel är den enda typ av spel som kan sälja till 360.

Jag tror snarare Nintendo kommer sänka priset och lägga sig en bra bit under konkurrenterna, den marginalen har dom utan att gå med förlust på varje såld hårdvara.

Tror inte nästa N-konsol kommer förrän julen 2012. Tidigast.
  • feki Personal 21 apr 2011 15:24:07 1,730 inlägg
    Javisst. Alla tycker olika. Dessvärre finns det statistik som säger att de enda spelen som säljer till Wii är Wii Sports 1 + 2, New Super Mario Brothers, Wii Kart och dans/fitness-spel. Iallafall om man vill sälja mer än en miljon enheter.

Nu säger jag inte att vgchartz är allsmäktiga, eller alltid har rätt siffror, men det här är deprimerande läsning: http://www.vgchartz.com/worldtotals.php?name=&publisher=&console=Wii&genre=&minSales=0&results=50&sort=Total

Första spelet som jag verkligen vill spela ligger på plats 28.
  • Borttagen användare 21 april 2011 15:53:08
    Och hur många spel säljer över miljonen till 360? Mest krigsspel.

Red Steel sålde över en miljon.
    Umbrella Chronicles sålde över en miljon.
    Monster Hunter Tri sålde över en miljon.
    RE4 Wii edition sålde över en miljon.
    Vissa av Sonic-spelen sålde över en miljon.

Har du en definition på gamer förresten? Är det någon som spelar mycket? Eller är det någon som spelar vissa typer av spel?
  • feki Personal 21 apr 2011 16:22:49 1,730 inlägg
    Nej, jag har ingen definition på "gamer". Jag tror inte det går att gruppera ihop spelare av såpass olika typ, smak och intresse till en och samma grupp utan att allvarligt generalisera för hårt. Den här generationen har tydligt visat och markerat att det inte är en unifierad grupp av människor - till skillnad från NES/SNES-eran när alla i princip spelade samma spel. Samma sak med idiot-termerna 'casual' och 'hardcore'.

(Antagligen baserat på ett väldigt smalare spelutbud...)

Visst, du tar upp ett par exempel på bra spel som sålt över en miljon. Men sett till konsollbasen är det ganska uselt med 86 miljoner sålda enheter. När återförsäljare dessutom inte tar in spelen i sina sortiment blir det extra problematiskt.

Vad skulle motivera Capcom eller EA att släppa ett spel som kan sälja till var 86:e Wii-ägare om dom istället kan sälja till var 24:e genom att göra ett (billigare) party-spel? Nada. Minsta motståndets lag säger att det är enklare, billigare och lönsammare att inte göra så.
  • Borttagen användare 21 april 2011 18:29:44
    Det är ju utan tvekan så att de traditionella spelarna inte bryr sig om Wii, men jag fattar inte varför för det finns många väldigt bra spel. Jag kan bara se en anledning och det är att grafiken är sämre än hos konkurrenterna, det är därför den traditionella spelaren, som ända sedan NES blivit mest upphetsad över snygga spel, hellre köper 360-spel.

Ta en titel som Little King's Story. Jävligt bra spel med goda betyg, men ingen brydde sig om det. Varför? För det var till Wii, konsolen med SD-upplösning. Den traditionella spelaren är otroligt ytlig av sig, Zumba Fitness-spelaren bryr sig mer om att det är roligt än hur spelet ser ut.

Att Nintendos nästa konsol blir HD är en självklarhet, men det kommer knappast bli fokus. Ett så litet företag som Nintendo kan inte konkurrera med Microsoft som i praktiken har köpt marknadsandelar med mångmiljardbelopp i reklam, miljonförluster de fem första åren och så släppte de 360 fast den inte var redan och i princip trasig 2005. Och så fick alla kunder en ny konsol vars första gick sönder. Kostade skjortan, men det kan MS kosta på sig för att vinna marknadsandelar.

Jag tror Nintendo kommer fokusera på att samla familjen i vardagsrummet med sin nya konsol. Det låter kanske som Wii, men de måste göra något som ingen annan gör. De måste skapa en unik upplevelse som man inte kan få med fläskigare grafik och fler röstskådespelare.
  • Underhill Personal 21 apr 2011 20:48:19 935 inlägg
    Att Zelda tagit så lång tid är faktiskt märkligt. Twilight Princess är ju dessutom knappt att räkna som ett Wii-spel utan snarare Gamecubes stora sorti. Under samma period har man pumpat ut Mario-spel av olika slag.

• feki Personal 21 apr 2011 21:28:14 1,730 inlägg
    Sanningen wrote:
    Att Nintendos nästa konsol blir HD är en självklarhet, men det kommer knappast bli fokus. Ett så litet företag som Nintendo kan inte konkurrera med Microsoft som i praktiken har köpt marknadsandelar med mångmiljardbelopp i reklam, miljonförluster de fem första åren
    Det måste nog bli fokus, för att återvinna förtroendet bland de spelare som känner sig besvikna på Wii, Gamecube och hur Nintendo betett sig de senaste åren.

Och jodå, Nintendo kan konkurrera med Microsoft. Nintendos praxis att inte sälja hårdvara med förlust bör ju innebära att dom nu har en ganska stor stridskassa. De kan ge sig in i striden och börja sälja hårdvara med en smärre förlust nu för att återvinna marknadsandelar. Särskilt med NDS och 3DS som fortfarande säljs med stor vinst per enhet på hårdvarufronten.

• Galten75 25 apr 2011 09:41:18 1,733 inlägg
    Bekräftat att en ny konsol är på G, lansering under 2012 och spelbar på E3 i år för oss som är på plats.

Det ska bli intressant att se.

// G

• kaleii Managing Director, Eurogamer Sweden 25 apr 2011 10:23:07 589 inlägg
    Registreringsdatum 7 år sedan
    Ja, det gjorde E3-mässan extra intressant.

Här är nyheten förresten: http://www.eurogamer.se/articles/2011-04-25-nintendo-presenterar-uppfoljaren-till-wii
  • Quint 25 apr 2011 11:00:48 358 inlägg
    Senast online 11 timmar sedan
    Låter lite otympligt (och dyrt) med en handkontroll med skärm i, om det ryktet stämmer, men det ger åtminstone hopp om en "riktig" handkontroll också, inte bara motion-sensor-grejjer.

Ska bli spännande att se vad de visar.
  • Borttagen användare 6 maj 2011 13:17:40
    Jag tror att nästa Nintendo maskin kommer bli en riktigt bra pryl att ha. Det vore konstigt om inte Nintendo har spanat in både Sony och MS maskiner och deras tjänster.
    Ska man tro på det man läser så kommer det ju bli ett glapp på 2-3 år från det att Nintendo kommer med sin nya maskin och tills dess att Sony och MS släpper sina nya maskiner. Så nu när kraften i maskinen ökas och kommer väl antagligen upp i samma prestanda som både Xbox och PS3 så har nog inte spelföretagen något på att förlora att släppa sina spel till till alla plattformar inklusive den nya nintendo maskinen.
    Nintendos nya maskin kan mycket väl ta det bästa ifrån alla 3 maskinerna som finns idag och få ut en produkt som har allt som vi som kunder kunnas tänka vilja ha.
  • Galten75 7 maj 2011 16:19:06 1,733 inlägg
    Det finns ett litet problem med att släppa en ny konsol mitt i en generation. Antingen vill Big N slå sig in på samma marknad som PS3/X360 vilket gör att de måste måste kompromissa en hel del samt använda sig av redan inarbetade arkitekturer och grundplattformar.

Eller så går de helt sin egen väg och vill slå konkurrenterna på fingrarna men sitter då i sitsen att tredjepartsutvecklare kanske inte är supersugna på att enbart släppa spel till Nintendos nya konsol eller anställa massa nytt folk som enbart jobbar med Wii2. Om den avviker för mycket från gängse standard riskerar man att alienera de parter man kanske vill flirta med.

Se bara på gnället från diverse företag om hur jobbig PS3:an var att programmera till för bara några år sedan...

Det skulle ju kunna vara så att de vill försöka sätta den nya standarden men kommer då Sony och Microsoft att rätta sig i Nintendos led när de visar upp sina nya konsoler om 2-4 år (eller när det nu blir)?

// G

• BubbeZ 8 maj 2011 20:08:55 574 inlägg
    om dom skulle ha en skärm på handkontrollen så kan det vara en 3D skärm ;) Även om jag inte hoppas på det.
  • SonicTheFudgehog 8 maj 2011 20:55:10 132 inlägg
    Senast online 6 timmar sedan
    Registreringsdatum 2 år sedan
    Tanken är säkert att kontrolldisplayen ska motsvara den undre skärmen på DS så att de maskinerna blir lättare att utveckla samma spel till. Och i det fallet får man ju anta att maskinen kan ge ut 3D via TV-sladden istället. :)

3D i kontrollen tror jag inte på, dels för att den rimligen borde vara sekundär. Dels för att det finns en viss anpassningsfördröjning redan i 3DS, om man då ideligen ska byta blick mellan 2D på TVn och 3D på kontrollen så kommer ögonvarningarna att komma som fisk på posten.
  • Sida

av 2 First / Last

föregående
logga in för att svara