The Legend of Zelda: Skyward Sword , snart är det här!

• Sida

av 1

föregående nästa
  • Nanonine 21 okt 2011 08:46:29 40 inlägg
    Senast online 12 timmar sedan
    Registreringsdatum 6 år sedan
    Nu när det börjar närma sig insåg jag plötsligt att det faktiskt släpps ett nytt Zelda i år! Jag har medvetet undvikit det mesta av all förhandsinformation så att jag kan lira det utan några förväntningar (förutom de enorma som namnet och mina nostalgiska känslor för serien redan innebär).

Vad tycker folk? Är ni peppade eller tjurar ni maximalt för att ni inte vill sitta och vifta hemma i soffan? :)
  • gabeish_ Personal 21 okt 2011 10:57:48 563 inlägg
    Senast online 3 dagar sedan
    Registreringsdatum 3 år sedan
    Det känns lite sjukt att det faktiskt väldigt snart släpps ett helt nytt Zelda-spel, det har ju nästan inte hypats eller snackats om alls. Men Zelda är ju alltid Zelda, d.v.s. typ världens bästa spel. Det blir nog ungefär så den här gången också.
  • Galten75 6 nov 2011 12:19:56 1,733 inlägg
    Senast online 2 dagar sedan
    Det var några på redaktionen som testade spelet på GAMEX igår, bland annat gabeish_. De kanske kan säga något om vad de tyckte...

// G

"Jump on my sword while you can Evil! I won't be as gentle."

• feki Personal 9 nov 2011 01:10:42 1,730 inlägg
    Senast online 5 timmar sedan
    Registreringsdatum 10 år sedan
    Jag "vill inte" vifta, men det är samtidigt svårt att låta bli att köpa och spela ett Zelda-spel. Bortsett från titlarna till CD-i har serien hållt en förbaskat bra kvalitet överlag.

Spelet kommer införskaffas, det kommer antagligen vara helt sådär jäkla magiskt som det brukar vara ( om vi kan glömma bort att Spirit Tracks och Phantom Hourglass fanns ).
  • gabeish_ Personal 9 nov 2011 12:47:52 563 inlägg
    Senast online 3 dagar sedan
    Det lilla jag fick testa på Gamex sa väl inte så värst mycket egentligen. Var tre områden man kunde testa; en bossfight, en flygsektion, och ett grottområde. Spelade de två förtsnämnda.

För det första: Viftande - nej tack. De som jobbade i Nintendo-båset ville förstås att man skulle vifta så mycket som möjligt, men jag vill bara spela med knappar. Antar att det går att välja, annars är det illa.

Med det sagt så fungerande viftandet hyfsat med svärdet i bossfighten, långt ifrån 1:1-rörelser men bättre än Twilight Princess.
    Flygsektionen var mysig och där störde rörelsekontrollen inte heller så mycket. Stundtals kunde man skymta magin som brukar infinna sig i Zelda, men det var så korta sektioner så var svårt att bedöma. Tror dock att det kan bli riktigt bra, ja troligtvis så magiskt som vanligt, men är skeptisk till rörelsekontrollerna.
  • Quint 9 nov 2011 14:53:45 358 inlägg
    Senast online 12 timmar sedan
    Jag skulle inte sätta pengar på att det går stänga av viftandet, det gick väl inte i Twilight Princess? Eller genomled jag hela det spelet med en massa viftande helt i onödan? :)

Känner ingen som helst hype inför detta spelet. Vet inte om det för att jag inte läst något om det, eller om det är för att det släppts/släpps så mycket annat intressant nu som helt enkelt lockar mer, men det känns som att detta är något jag kommer avvakta med att införskaffa.
  • Galten75 9 nov 2011 15:00:03 1,733 inlägg
    @gabeish_ - Ja du såg lite ensam och vilsen ut. :biggrin:

• Galten75 18 nov 2011 15:05:29 1,733 inlägg
    Och nu är det här och vår recension är uppe:

Jimmy Recenserar: Skyward Sword

// G