Skämshögen: Reloaded Sida 2

• Sida

av 4 First / Last

• Killerbunny Moderator 27 jan 2012 10:56:48 1,035 inlägg
    Senast online 1 vecka sedan
    Registreringsdatum 3 år sedan
    Nu förväntar vi oss att det kommer en massa minirecensioner på löpande band!

I'm here to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum.

• feki Personal 29 jan 2012 21:09:49 1,729 inlägg
    Senast online 10 timmar sedan
    Registreringsdatum 10 år sedan
    Jag hade hoppats kunna posta en kortare recension av Lost Odyssey, men jag stupade på fjärde skivan. "Unrecognized disc", "dirty disc", "disc read error". Får ta med skivan för slipning imorgon.

"Aaaaaaaaaaaaargh" är en ganska korrekt sammanfattning...

(Men fram till det ögonblicket var det ett jäkligt trevligt spel...)
  • Quint 29 jan 2012 23:06:08 356 inlägg
    Senast online 7 timmar sedan
    Hade också problem med repiga skivor (både 3 & 4) av Lost Odyssey, skyllde det just då på min gamla xbox som hade många konstigheter för sig, men har senare hört att det varit flera som haft problem med skivorna på det spelet.

Men mina repor inte värre än att jag kunde polera bort dem med lite tandkräm :)
  • feki Personal 30 jan 2012 01:22:36 1,729 inlägg
    Nej, just Lost Odyssey ska tydligen ha enorma problem med skiva 4 och Elite-modeller. Kanske för att spelet är urbota korkat paketerat. Men jag kollade lite närmre på skivan och såg ett par (rejäla) repor som inte kan ha kommit från normalt "frakt"-slitage. Spelet var med andra ord begagnat, trots att Gamestop inte märkt det som sådant. Heja Gamestop, aldrig mer. :-D
  • kaleii Managing Director, Eurogamer Sweden 2 feb 2012 17:35:25 589 inlägg
    Senast online 3 timmar sedan
    Registreringsdatum 7 år sedan
    Nää, nu fick jag ont i magen när jag såg din lista, Jonas.

Fy.

Min skämshög är för övrigt alldeles för lång och snårig för att jag ska orka ta tag i den.

Just nu försöker jag bara få energi att göra något, vad som helst, för att beta av något spel. Fast Persona 4 (från första avsnittet av vår poddsändning) ligger där och trycker. Tänkte dock vänta tills PS Vita-versionen släpps innan jag tar mig an den.
  • mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 6 feb 2012 14:11:54 710 inlägg
    Senast online 4 timmar sedan
    Ett steg framåt, två steg bakåt.

Är alldeles strax klar med 3D Dot Game Heroes (på väg till Wind Temple), men vad hjälper det när två spel till landade hos mig.
  • feki Personal 6 feb 2012 15:27:26 1,729 inlägg
    Grattis! Nu kom jag på vilken drake det är du svor över på twitter. Jag håller med, den draken är både infernaliskt elak och tål alldeles för mycket stryk.

(Och någon dag ska jag försöka mig på Spelunker-läget i 3D Dot Game Heroes, något som skruvar upp svårighetsgraden rejält och där en enda träff från fiender innebär dödsfall.)

För min del står skämshögen hyfsat still, har dock beställt en ny uppsättning Lost Odyssey-skivor, så strax hoppas jag kunna fortsätta med det. Däremot råkade det släntra med en Metal Gear Solid: HD Collection i beställningen också.
  • mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 6 feb 2012 16:30:17 710 inlägg
    Jag hoppas att inte Wind Temple är lika överjävligt som Fire/Flame Temple. Det tog ett bra tag innan jag gick helt rätt, och då med hjälp av papper och penna.
  • feki Personal 6 feb 2012 21:26:40 1,729 inlägg
    Vindtemplet är värre, vad jag minns. ;)
    Fler våningar. Mer back-and-forth.
  • Tap2 8 feb 2012 19:02:25 4 inlägg
    Senast online 5 månader sedan
    Registreringsdatum 5 år sedan
    OM de fortfarande har kvar multiplayer till Red Faction: Guerilla, så spelar jag gärna det med dig när du kommer dit - och jag vågar (nästan) lova att Bubbelregn hakar på. Det var fantastiskt roligt, faktiskt.
    Sen överväger jag att köra igenom kampanjen igen, för jag körde den innan patchen då de ordnade buggen som gjorde att man inte kunde genomföra alla uppdrag (jag har ETT uppdrag kvar, av extrauppdragen ... *mutter mutter*). Hm, kanske ska göra det faktiskt, och strunta i spelen jag inte ens rört.
  • Nanonine 8 feb 2012 21:47:10 40 inlägg
    Senast online 22 timmar sedan
    Registreringsdatum 6 år sedan
    Har hittils betat av Skyrim (två genomspelningar och cirka 150h totalt), Warhammer 40k: Space Marine och Rayman Origins bland de spel jag vill hinna med från förra året.

Skyrim: Segstartat precis som alla Bethesda spel är för mig, känns FÖR stort och fritt början. Definitivt ett av årets bästa spe dockl. Personligen hade jag gärna tagit ett något mindre spel med mer tyngd och fokus på berättelsen. En solid 9 av 10. The Witcher 2 sitter kvar på tronen som årets bästa rollspel för min del.

Warhammer 40k: Space Marine: Perfekt spel att köra efter Skyrim, 100 % fullt ös, befriande enkelt och actionpackat. På minussidan var det en aning kort och tog aldrig riktigt fart, stark sjua slutar det på.

Rayman Origins Ljuvligt soundtrack och undebart charmigt överlag, kändes en smula segt mot slutet då jag faktiskt tröttnade en aning. 8 av 10.

Nu återstår endast att slutföra följande så är jag nöjd:

Total War: Shogun 2
    Book of unwritten tales
    Resistance 3
    Dark Souls

Liten lista, försöker vara realistisk och sorterar bort allt förutom det jag är ordentligt sugen/nyfiken på :)
  • screwjack 21 feb 2012 14:05:24 565 inlägg
    Senast online 2 dagar sedan
    Lånade Bioshock 2 av lillsyrran. Trodde inte jag gillade den typen av spel alls (har aldrig varit inne på skräckspel, monster och sånt skit om det inte handlar om zombies i Dead Nation eller Black Ops).

Det var ett mycket, mycket bra spel och jag är lite sugen på ettan. Ännu mer sugen på det nya Bioshock.

I sleep on my back because it's good for my spine and coffin rehearsal.

• motz 22 feb 2012 09:02:39 871 inlägg
    Senast online 1 timme sedan
    Registreringsdatum 4 år sedan
    Bioshock 1 är mycket mycket bättre än 2:an imo.
  • simpaon 22 feb 2012 17:21:11 12 inlägg
    Senast online 12 timmar sedan
    Registreringsdatum 2 år sedan
    Båda Bioshock ligger halvspelade i min skämshög. Konstigt egentligen för jag gillar dom verkligen :/
  • screwjack 27 feb 2012 01:42:04 565 inlägg
    Kör igenom The Ballad of Gay Tony (GTA IV). Tröttnade vid en tidigare start av spelet men nu insåg jag att det förmodligen berodde på att jag startat i fel ände av uppdrag. Man ska alltså börja med Tonys uppdrag, inte morsans. Och nu förstår jag varför det här anses bättre än The Lost and Damned och i vissa t o m bättre än GTA IV själv.

I vilket fall, det känns väldigt trevligt att få lite flashbacks av New York.

• mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 27 feb 2012 09:21:08 710 inlägg
    Efter en lång tid med nästan enbart Vita-spelande ska jag idag kämpa för att avsluta mitt första spel i högen.
  • feki Personal 27 feb 2012 11:53:43 1,729 inlägg
    Jag lyckades få tag på en fungerande skiva 4 till Lost Odyssey, så det har jag avslutat. Faktiskt i lagom god tid för att kunna angripa Mistwalkers nästkommande spel (utvecklat i samarbete med AQ Interactive) - The Last Story. Men mer om det i en recension som kommer snart.

Lost Odyssey i korta ordalag: Helvetiskt bra. Intressant färdighetssystem, helt okej stridande, episk musik och välskrivna karaktärer och dialog. Betydligt tyngre handling än jag var beredd på.

Lyckades även under helgen ta mig igenom första halvan (?) av Muramasa: The Demon Blade - spelade igenom Momohimes del av handlingen. Lite kluven till spelet än så länge.
  • gabeish_ Personal 27 feb 2012 12:17:00 563 inlägg
    Senast online 8 timmar sedan
    screwjack wrote:
    Kör igenom The Ballad of Gay Tony (GTA IV). Tröttnade vid en tidigare start av spelet men nu insåg jag att det förmodligen berodde på att jag startat i fel ände av uppdrag. Man ska alltså börja med Tonys uppdrag, inte morsans. Och nu förstår jag varför det här anses bättre än The Lost and Damned och i vissa t o m bättre än GTA IV själv.

I vilket fall, det känns väldigt trevligt att få lite flashbacks av New York.
    Ah, gillade verkligen The Ballad of Gay Tony, var definitivt bättre än The Lost and Damned som jag tyckte var rätt långtråkigt.
    feki wrote:

Lyckades även under helgen ta mig igenom första halvan (?) av Muramasa: The Demon Blade - spelade igenom Momohimes del av handlingen. Lite kluven till spelet än så länge.
    Lite som dina fiender i spelet då..? :biggrin:
  • feki Personal 27 feb 2012 15:40:56 1,729 inlägg
    gabeish_ wrote:
    feki wrote:

Lite som dina fiender i spelet då..? :biggrin:
    instantrimshot. :P
    Jo, visst blir fienderna sashimi ganska kvickt. Hoppas den andra halvan är mindre tragglig bara, tydligen ska man kunna kvickresa lite bättre mellan platserna. Hoppas jag. Det var nog det drygaste elementet i spelet...
  • OhNoSpyware 28 feb 2012 23:19:17 171 inlägg
    Senast online 5 månader sedan
    Lyckades ta sista achievementen i Alan Wake-DLCn idag och därmed sista AW-cheevon öht. 1500/1500 känns bra! :D
    Positivt överraskad av både The Signal och The Writer, båda är riktigt bra! Stridandes blev tyvärr återigen det som förstörde en del, men där kändes The Writer som den allra bästa delen i hela spelet. Mycket annat som kunde döda fienderna än bara ficklampa + skjutvapen. Win på det!

Svårt att bestämma mig för vad Jag ska plocka ur högen nu. Varit lite inställd på Alice på 360n men nu lockar både Wii och PS3 med ett flertal spel också.
  • captain_sugg 2 mar 2012 13:42:05 60 inlägg
    Senast online 3 dagar sedan
    Heh hur går det för dig jonas? Det var ett tag sen tråden startades och du har avslutat ett spel... snart? Jag vill inte stressa dig men :)
  • Killerbunny Moderator 2 mar 2012 15:24:07 1,035 inlägg
    Senast online 1 vecka sedan
    Jo man kan knappast påstå att han har något vidare tempo :rolleyes:

I'm here to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum.

• mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 3 mar 2012 02:17:20 710 inlägg
    @captain_sugg Jag räknade med att bli klar i torsdags, men sista borgen är betydligt jävligare än vad jag hade trott. Har nu bara kvar den sista bossen, sedan är jag färdig. Tror att jag ligger på +20 timmar med det. Stooort spel.

Sedan kommer det att bli en Mass Effect 3-paus, och när jag är klar med det blir det Alice-spelen som står på tur.
  • mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 3 mar 2012 02:19:39 710 inlägg
    @Killerbunny Eller så har jag jobbat väldigt mycket på den senaste tiden. ;) PS Vita har slukat upp min tid, men nu börjar det bli lite lugnare. Kan snart återgå till att bara jobba 45 timmar per vecka.
  • mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 4 mar 2012 19:18:10 710 inlägg
    Så, nu har jag klarat av spelet!

3D Dot Game Heroes

Med mycket charm, klurig bandesign och smarta referenser kommer du långt, men faktum är att spelet har stora problem med balansen gällande svårighetsgraden. Sedan är stöld alltid stöld, oavsett hur kul du kan ha.

7/10

Speltid: +30 timmar

----------------

Som jag skrev ovan hoppar jag direkt till Mass Effect 3, och sedan återgår jag till toppen av listan.

Ändrad av mrjonas78 den 19:22:31 04-03-2012
  • mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 11 mar 2012 00:16:32 710 inlägg
    Alice

Trasigt, uselt portad, trasigt, kass grafik, trasigt, kass kontroll och trasigt. Nämnde jag förresten att konsolportningen är fruktansvärt trasig? Hur som helst, den är trasig.

2/10

Speltid: 2 timmar innan jag gav upp

---------

Nu är det Alice: Madness Returns som gäller!

Ändrad av mrjonas78 den 00:17:07 11-03-2012
  • feki Personal 11 mar 2012 16:41:45 1,729 inlägg
    MindJack

En tredjepersonsskjutare med lite större ambitioner än vad budgeten tillät, utvecklad av ett team som aldrig någonsin byggt tredjepersonsspel med allt det innebär i form av knasiga kontroller, knepig kamera och undermålig fiende-AI. Det mesta räddas dock av ett par riktigt intressanta spelmekaniska grepp, såsom möjligheten att hacka sig in i civila människor, skadade soldater eller robotar och ta över dessa i strid. Därtill, en smart konstruerad story med en payoff som är tänkvärd.

6/10

Speltid: cirka 9 timmar. Finns ett sömlöst onlineläge där andra spelare kan hacka sig in i kampanjen och styra AI-fiender, plus mer reguljära dödsmatcher. Men ingen jävel spelar spelet, så whatever. ;D

Ändrad av feki den 16:44:48 11-03-2012
  • mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 18 mar 2012 12:24:38 710 inlägg
    Alice: Madness Returns

Trots massvis med buggar och en aning repetitiva spelmekaniker är detta ett spel som levererar tack vare ett strålande manus, stor portion humor och sjukt bra design.

7/10

Speltid: +15 timmar

---------

Nu är det Army of Two: The 40th Day som gäller!

Ändrad av mrjonas78 den 12:24:55 18-03-2012
  • screwjack 19 mar 2012 20:28:29 565 inlägg
    Alice är ett riktigt bra spel. Skulle nog antagligen också ge det en sjua (eller snarare åtta) men det känns som ett spel som det är fel att betygsätta. Visuellt är det många gånger en tolva av tio, humorn är på topp samtidigt som det är annat som är lite sämre (slagsmålen kan ibland bli lite "vad var det här?").

Funderar dock på att försöka fixa platinum i det bara för att helheten var så otroligt rolig.

Extra plus: det är inte lika jävligt som vissa delar av föregångaren :)

• screwjack 19 mar 2012 20:30:24 565 inlägg
    mrjonas78 wrote:

3D Dot Game Heroes

...Sedan är stöld alltid stöld, oavsett hur kul du kan ha.
    Naj, inte stöld - hyllning!

• Sida

av 4 First / Last

logga in för att svara