Baldur's Gate

• Sida

av 1

föregående nästa
  • motz 15 mar 2012 10:13:16 869 inlägg
    Senast online 17 minuter sedan
    Registreringsdatum 4 år sedan
    Jag såg ingen nyhet på förstasidan, så jag startar en tråd.

Vad tror ni om nedräkningen på baldursgate.com? Ikväll får vi svaret.

Spekulationerna på nätet är att det handlar om en remake på första Baldur's Gate-spelet, medan mina förhoppningar ligger på en fullfjättrad uppförljare till Baldur's Gate 2 (f.ö. ett av historiens bästa CRPG:er).

Vad tror ni?
  • feki Personal 15 mar 2012 13:14:55 1,728 inlägg
    Senast online 51 minuter sedan
    Registreringsdatum 10 år sedan
    Jag lutar mer åt "högupplöst version av Baldurs Gate", mest eftersom Overhaul Games/Beamdog som verkar stå bakom projektet inte har några "egna spel" bakom sig som studio. Det senaste de pysslade med i spelväg var MDK2 HD till just sin egen portal (Beamdog).

Dock twittrade Trent Oster om att studion nyligen införskaffat en fläskig iMac att använda till "någonting", så iOS-versioner av spelen är väl inte heller en omöjlighet. :-)
  • Killerbunny Moderator 15 mar 2012 13:37:37 1,035 inlägg
    Senast online 4 dagar sedan
    Registreringsdatum 3 år sedan
    Jag hade hellre sett en uppföljare men remakes är ju på modet just nu. Och vi som spelare har väl oss själva att skylla för detta.

I'm here to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum.

• Galten75 15 mar 2012 15:17:20 1,733 inlägg
    Jag skulle nog bli nöjd avsett om det är en uppföljare eller en remake. Baldur's Gate-serien fick ett alldeles för abrupt slut.

// G

"Jump on my sword while you can Evil! I won't be as gentle."

• Galten75 15 mar 2012 21:40:47 1,733 inlägg
    Jupp, det är remake på BG och BG II. De har börjat arbetet med Enhanced Edition av de två spelen.
    Overhaul Games has assembled a talented team of artists, programmers and designers to enhance this timeless classic. To remain true to the spirit of the game, the team includes original Baldur’s Gate developers.
    Relive the most epic story ever told

Baldur’s Gate: Enhanced Edition™ and Baldur’s Gate II: Enhanced Edition™ will feature a re-forged version of the Infinity Engine with a variety of modern improvements.
    // G

• Galten75 28 jul 2012 21:25:38 1,733 inlägg
    Man har uppdaterat sin hemsida med mer detaljerad information om vad som är nytt. Tre nya karaktärer att rekrytera till sin grupp (Rasaad yn Bashir - munk, Neera - Wild Mage och Dorn Il-Khan - Blackguard), nya områden, nya uppdrag samt att spelet kommer att släppas 18:e september till PC.

iOS och MacOS under september och Android kommer senare.

19,99$US kommer det att kosta. 2$ i rabatt om man köper det i förväg.

// G

Ändrad av Galten75 den 21:28:39 28-07-2012

• Galten75 15 sep 2012 05:57:29 1,733 inlägg
    Fick ett mail i natt om att det är uppskjutet till november av någon anledning,

// G

• Sida

av 1

föregående nästa
logga in för att svara