The Dark Knight Rises får en ny trailer

• Sida

av 1

föregående nästa
  • mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 1 maj 2012 11:02:25 709 inlägg
    Senast online 58 minuter sedan
    Registreringsdatum 3 år sedan
    Årets film? Definitivt.

• Fredrik_Hedlund 1 maj 2012 16:00:44 541 inlägg
    Senast online 2 timmar sedan
    En galen orgasm i händerna på en vansinnigt skicklig film-makare, ja. Förmodligen den film som kommer dra in mest pengar under året? Ja. Kommer jag sitta som ett barn på julafton när jag ser den? Ja. Årets bästa film utifrån vad man ser i trailers? Damn, son:

Ändrad av Fredrik_Hedlund den 16:01:06 01-05-2012
  • motz 2 maj 2012 10:29:17 869 inlägg
    Senast online 1 timme sedan
    Registreringsdatum 4 år sedan
    Ett bra filmår i år. På förhand hade jag tippat Dark Knight Rises, Avengers och The Hobbit som topptrion med Prometheus och Cabin in the Woods som bubblare.

Nu har jag sett Avengers och Joss Whedon lever upp till sitt (för mig) enormt bra rykte. En nästintill perfekt balans mellan action och humor och att ge tillräckligt med utrymme för 6 superhjältar. Det är betydligt lättsammare underhållning än Nolans Batman-filmer som annars är de bästa superhjälte-filmerna som gjorts imo.
  • Killerbunny Moderator 2 maj 2012 10:38:03 1,035 inlägg
    Senast online 4 dagar sedan
    Jag försöker hålla mig ifrån att se för mycket trailers. De avslöjar ofta sjukt mycket om filmerna samtidigt som de ger en felaktig bild.

I'm here to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum.

• mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 2 maj 2012 11:39:38 709 inlägg
    @Killerbunny Nolan har som princip att aldrig avslöja stora händelser i en trailer. Det du får är en vibb över dess stämning. Som Batman-fan vet jag att han har utelämnat minst två stora spoilers i denna trailer, så du kan se den med gott samvete.
  • Killerbunny Moderator 2 maj 2012 12:10:31 1,035 inlägg
    Senast online 4 dagar sedan
    Jo det stämmer nog. Jag såg den förra Prometheus trailern och det kändes som att den visade allt, därför tvekar jag inför att titta på denna. Batman är väl inte riktigt samma sak eftersom den filmen inte riktigt kan spoilas på samma sätt om man redan känner till rätt mycket om Batman ;)

I'm here to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum.

• mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 2 maj 2012 14:27:39 709 inlägg
    @Killerbunny Nä, är du väldigt kunnig har du redan listat ut en stor händelse med Bane samt den hemliga skurken som aldrig har nämnts i något promomaterial (men som syns i periferin under enstaka hundradelar i första och tredje trailern).
  • screwjack 6 maj 2012 00:54:36 565 inlägg
    Senast online 18 timmar sedan
    Ska bli jäkligt kul att se om den håller samma standard som föregångarna. Nolan har ju lagt ribban högt :)

Men han måste ta det lite lugnt med alla explosioner om det inte ska sluta som en hjärndöd Michael Bay-film. Det funkade när Jokern fanns med i leken men utan honom blir det svårt att hitta någon mening med att spränga saker till höger och vänster bara för att. Men Nolan fixade det i första filmen.

Det kommer ställas extra höga krav på åtminstone två av karaktärerna. Det är svårt att porträttera Bane i och med hans högst omänskliga proportioner. Skådisen här är en klen spinkis i jämförelse med seriens Bane (är inget superfan egentligen, men har väl lite småkoll). Så bäst för han att han kan lämna avtryck med annat än kroppen :)

Och det kommer krävas något extra för att nå upp till Michelle Pfeiffers Catwoman. Burton fullkomligt nailade Catwoman i allt från kostym till personlighet till hur Pfieffer rörde sig. Men det löste sig ju med Jokern så varför inte.

Gällande storyn undrar jag om Bane kommer knäcka Batmans rygg och det känns som att Talia al Ghul är en tillräckligt intressant och smått okänd person som kan göra succe. Speciellt om Ras al Ghul återvänder.

Ändrad av mrjonas78 den 14:35:37 06-05-2012

I sleep on my back because it's good for my spine and coffin rehearsal.

• mrjonas78 Editor-in-Chief, Eurogamer Sweden 6 maj 2012 14:37:17 709 inlägg
    @screwjack Tog mig friheten att spoilermarkera ditt sista stycke eftersom det är spoilers för de som inte är insatta i Batman-världen.
  • screwjack 6 maj 2012 16:25:56 565 inlägg
    Senast online 18 timmar sedan
    Ah, tänkte inte på det eftersom jag egentligen inte är så inne i Batmanvärlden när det kommer till serierna. Det har mest varit tv (Läderlappen), film och kanske till störst del spelen där jag blivit riktigt fascinerad av alla biografier över personer.

Tänkte i synnerhet inte gällande "hemliga skurken" som jag, efter att skrivit det där inlägget, googlade lite snabbt för att se huruvida jag var rätt ute eller ej. Visste alltså inte att det var den (ryktade) hemliga skurken jag faktiskt listat.

Och nu undrar jag hur mycket det kliar i nyfikna fingrar att scrolla över spoilermarkeringen här ovan :D

I sleep on my back because it's good for my spine and coffin rehearsal.

• Sida

av 1

föregående nästa
logga in för att svara