e-mail synligt för spambots

• Sida

av 1

föregående nästa
  • Quint 25 jun 2012 17:29:58 356 inlägg
    Senast online 4 timmar sedan
    Registreringsdatum 3 år sedan
    http://www.eurogamer.se/profiles/Quint

har bytt till mitt spam-konto nu som jag använder när jag registerar mig på lite mer suspekta sidor på nätet (antar att jag annars lika gärna skulle kunna skriva in hej@hej.se där...), men vet inte om det är denna vägen som spammare redan hunnit få tag på min vanliga emailadress.

Verkar inte gå att stänga av att emailadressen visas, finns en setting under visningsalternativ, men fastän jag har aktiverat att mina personuppgifter ska döljas så är det fullt synligt på min profil (möjligt att den inställningen bara påverkar vad som visas i meddelanden jag skriver?).
  • Killerbunny Moderator 25 jun 2012 17:52:33 1,035 inlägg
    Senast online 4 dagar sedan
    Jag tror att systemet skriver ut e-postadressen via javascript. Botar kommer inte åt dem i klartext.

I'm here to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum.

• Quint 25 jun 2012 18:46:11 356 inlägg
    Senast online 4 timmar sedan
    Uppmärksammade det när jag egosurfade (har såpass ovanligt namn att jag faktiskt kan göra det :) ), så åtminstone googles preview visar adressen, vilket väl borde innebära att det visas i klartext?

Men såg nu att om jag sparade om mina inställningar så försvinner namn, email & ort från profil-sidan. Gissar att det är någon missmatch när det gäller default-värdet för den inställningen, dvs även om det visar att man valt att dölja sin personliga information så behöver det inte vara sant om man inte sparat inställningar sedan den flaggan infördes, eller något.
  • Killerbunny Moderator 25 jun 2012 20:41:33 1,035 inlägg
    Senast online 4 dagar sedan
    Hmm, det låter som en knepig en.

I'm here to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum.

• Sida

av 1

föregående nästa
logga in för att svara