SJ - Sveriges mest pålitliga företag

• Sida

av 1

föregående nästa
  • BubbeZ 25 jun 2012 18:06:26 574 inlägg
    Senast online 1 dag sedan
    Registreringsdatum 3 år sedan
    Nu är det så att jag och en kompis har bokat en resa när till göteborg den 30/7 2012 och en hemresa (såklart) den 6/8 2012 och har redan bokat ett vandrarhem, allt det här gjorde vi redan i slutet av maj.
    Vi valde såklart biljetter som inte går att boka om och betalade biljetterna direkt, för någon dagar sen (Ca 3), så får vi ett sms från SJ att tåget vi ska åka ner med har bytt järnvägssträcka pga ändring i tidstabellen, och att vi ska ringa sj för ombokning.

Nästa dag så ringer vi såklart upp dom, och vi får värdelös hjälp med så mycket sämre ditt resa än vad vi har betalat för (liggvagn utan byten på vägen), nu vill dom att vi ska åka buss och byta och hålla på, det roliga är ju också att vi nu ska anlända efter inchecknings tidsangivningen.

Vi klagade såklart och dom skulle ringa upp oss idag (25/6 2012, fyra dagar efter att vi prata med dom senast), vilket dom inte gjorde...... Vi kan ju få tillbaka pengarna för ditt resan men inte resan hem så dom har ju verkligen gjort allt till ett helvete för oss!

Någon som vet om vi har någon som helst rätt att kräva att dom fixar en liknade resa som vi har betalat för?
  • BubbeZ 26 jun 2012 05:27:47 574 inlägg
    Någon som vet??
  • motz 26 jun 2012 07:20:57 868 inlägg
    Senast online 8 minuter sedan
    Registreringsdatum 4 år sedan
    Jag åker med SJ AB (baklänges) varje arbetsdag och vet precis hur dålig service de har. De är sämst på information, dyra, sämst punktlighet och deras "service" på telefon och hemsida är under all kritik. Ett bra exempel är deras app som ska rapportera förseningar och förändringar. Igår var jag halvvägs hemma när det kom en notifiering att tåget jag satt på hade blivit spårändrat. No shit!

Jag skulle prata med Konsumentombudsmannen (anmälningsformulär här) och förklara exakt vad som hänt och be om hjälp att häva köpet och få pengar tillbaka.

Generellt sett är det billigare att flyga än att åka tåg, men tänker man på koldioxid footprint eller har tänkt få en lång spelsession med sin bärbara konsol spricker ju det.
  • BubbeZ 26 jun 2012 17:55:53 574 inlägg
    Tycker det blir så fel då vi har betalat biljetterna.... Vi kan ju få pengarna tillbaka för resan ditt men inte för tillbaka resan och så har vi redan betalat vandrarhemmet. Anledningen till att vi tog just nattåg är att min kompis blir sjuk om han sover lite och nu vill dom att vi ska hålla på byta när vi har betalt för en plats i liggkupe utan byte, det är trots allt 96mil för oss till Göteborg!
  • Killerbunny Moderator 27 jun 2012 13:06:13 1,035 inlägg
    Senast online 2 dagar sedan
    Ni kan ju ta tillbaka pengarna för resan dit, flyga ner, bo på samma vandrarhem, åka tåget hem...

I'm here to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum.

• BubbeZ 27 jun 2012 18:22:37 574 inlägg
    Alltid tror det var dyrare att åka flyg än vad det faktiskt är.

Vi kan åka flyg från Sundsvall till Göteborg men då ska vi ta oss till Sundsvall som är ca 10mil därifrån vi bor, och det värkar inte gå några bussar så vi är där innan 08:10 då flyget lämnar :S
  • Killerbunny Moderator 27 jun 2012 18:26:33 1,035 inlägg
    Senast online 2 dagar sedan
    Ja det kan ju vara ett problem. Normalt brukar man väl rekrytera en släkting eller bekant som får skjutsa till flygplatsen.

I'm here to kick ass and chew bubble gum, and I'm all out of gum.

• kaksmet Moderator 29 jun 2012 11:42:07 834 inlägg
    Senast online 13 timmar sedan
    Blev lite förvirrad när jag såg titeln på tråden ^^

Precis som Killerbunny säger, kolla med släktingar eller vänner om någon skulle kunna skjutsa er till flygplatsen. Om de vägrar kan ni alltid betala för skjuts så ändrar de flesta säkert sitt tidigare beslut... :)

Ni åker hem två dagar för tidigt, missar Barcelona - Manchester United. De möter varandra i Göteborg 8/8, ROAD TRIP!
  • BubbeZ 29 jun 2012 13:26:37 574 inlägg
    Är inte speciellt intresserad av sport, även om det brukar vara BETYDLIGT roligare att vara där och kolla en vad det är på tv-rutan :)
  • motz 29 jun 2012 13:33:31 868 inlägg
    Senast online 8 minuter sedan
    Registreringsdatum 4 år sedan
    Angående billiga flyg, så har jag tagit för vana att alltid kolla Norwegian. Jag flyger på guildträff i Helsingfors i augusti. 698:- tur-och-retur från Stockholm.

Frugan ska till Göteborg på ett bröllop och det var ungefär dubbelt så dyrt att åka tåg som att flyga.
  • Sida

av 1

föregående nästa
logga in för att svara