Pepptråden för Zelda Wii U

• Sida

av 1

föregående nästa
  • lucasnjones @Eurogamer.se 28 sep 2015 19:16:33 4 inlägg
    Senast online 1 år sedan
    Registreringsdatum 3 år sedan
    Okej, så här är det. Jag är skrämmande pepp och förväntansfull inför Zelda Wii U, och jag tror att ni också är det. Så vad sägs om att dela vår pepp och smärtsamma längtan ihop? Kanske får spelet att inte verka vara så jäkla långt bort, vem vet?

Personligen tycker jag det känns som att Nintendo säger helt rätt saker om spelet. Att det ska avvika från seriens formel, ha en massiv öppen värld och allt det där. Vågar faktiskt tro att det kommer bli riktigt, riktigt bra.

Men vad tycker ni? Och när tror ni vi kommer få reda på nåt mer om spelet? Seriöst, berätta för mig! Jag dör av längtan här!
  • AndreasGoransson @Eurogamer.se 28 sep 2015 19:21:11 44 inlägg
    Senast online 9 månader sedan
    Rysligt sugen!
  • lucasnjones @Eurogamer.se 8 okt 2015 17:18:42 4 inlägg
    Senast online 1 år sedan
    VAR FAN ÄR SPELET NINTENDO NI MÅSTE GE DET TILL MIG NU
  • Quint 8 okt 2015 20:10:57 18 inlägg
    Senast online 22 timmar sedan
    Registreringsdatum 8 år sedan
    Jag är förvånansvärt o-pepp på Zelda Wii U, efter Skyward Sword (som inte tilltalade mig alls och var det första zelda-spelet på väldigt länge som jag inte spelade igenom) känner jag inte samma jättesug efter allt som har med Zelda att göra.

Kommer givetvis köpa det ändå när det släpps, eftersom jag ändå kommer behöva skaffa en Wii U för Xenoblade Chronicles X, som gärna kunde få släppas lite närmare i tiden :)

Ändrad av Quint den 21:11:09 08-10-2015
  • JimmyAnderssonEG @Eurogamer.se 8 jan 2016 14:48:04 4 inlägg
    Senast online 11 månader sedan
    Registreringsdatum 2 år sedan
    Ska bli rysligt spännande att se hur stor världen i Zelda Wii U kommer att bli! Sen börjar jag bli lite orolig att vi inte fått det officiella namnet på spelet än... avslöjas det på E3 2016 tro?

Sen undrar man verkligen hur de har tänkt göra med en eventuell portning till NX? kommer det samtidigt eller ett år senare med bättre grafik? känns jobbigt om det blir så på något sätt...
  • Nanonine 27 jan 2016 10:51:19 9 inlägg
    Senast online 8 månader sedan
    NX känns ju onekligen som om det klämmer in spelet och att Nintendo hade tjänat oändligt mycket på att ha det som releasetitel till sin nya maskin.
  • robertarveteg @Eurogamer.se 29 jan 2016 07:58:58 24 inlägg
    Varför inte se det istället som en hyllning till serien? Jag som faktiskt inte spelat ut det, men ändå är ett Zelda-fan blir superglad över detta.
  • RobinStjernberg @Eurogamer.se 31 jan 2016 20:10:18 15 inlägg
    @Nanonine Tror du inte de kommer köra en Twilight Princess då, där spelet släpps till båda formaten?
  • Nanonine 1 feb 2016 08:48:53 9 inlägg
    @RobinStjernberg Det är nog ganska troligt, det är ju dock inte alls lika kraftfullt som att ha det som exklusiv releasetitel, men å andra sidan är ju Wii U-ägarna så försvinnande få att det kanske inte spelar så stor roll.
  • RobinStjernberg @Eurogamer.se 1 feb 2016 08:51:05 15 inlägg
    @Nanonine Håller med om att det helt klart vore mer spännande att ha det som en exklusiv releasetitel. Istället lär vi få ett nytt Mario. Inget fel i det, men hade gärna sett något annat för en gångs skull.
  • Nanonine 1 feb 2016 13:41:50 9 inlägg
    @RobinStjernberg Varken Wii eller Wii U hade dock något "riktigt" Mario-spel som releasetitel, mycket underligt.
  • robertarveteg @Eurogamer.se 4 feb 2016 16:59:06 24 inlägg
    @Nanonine jag har på känn, och bara inte pga rykten, att vi lär se ett nintendo som tänkt efter iom NX.
  • lucasnjones @Eurogamer.se 11 feb 2016 14:06:58 4 inlägg
    Senast online 1 år sedan
    Om vi inte får se mer av spelet under nästa Nintendo Direct är nånting väldigt, väldigt fel. Det faktum att vi varken fått en undertitel för spelet eller en titt på ett område som inte är det där jäkla gräsfältet bådar ju inte gott det heller.
  • RobinStjernberg @Eurogamer.se 11 feb 2016 17:08:18 15 inlägg
    Nanonine wrote:
    @RobinStjernberg Varken Wii eller Wii U hade dock något "riktigt" Mario-spel som releasetitel, mycket underligt.
    Det har du helt rätt i. Reflekterade faktiskt inte ens över det. Dags att ge oss både ett ordentligt Mario och Zelda som releasetitel till NX då! Släng på ett nytt F-Zero och Metroid också så jävlar. :D
  • lucasnjones @Eurogamer.se 14 feb 2016 12:40:16 4 inlägg
    Senast online 1 år sedan
    @Nanonine Vad definierar du som ett riktigt Mario-spel? Det har funnits fler 2D Mario-spel än 3D-spel, så borde inte det per definition innebära att det är 2D Mario-spelen som är de "riktiga" Mario-spelen?

Om du med "riktiga" menar "bra" håller jag dock med dig. New Super Mario Bros U var inget vidare.
  • Nanonine 14 feb 2016 21:32:48 9 inlägg
    @lucasnjones Jag menar väl mer bra än "riktiga" antar jag, New Super Mario är i stora drag en axelryckning för mig medan Super Mario Galaxy, Super Mario 3D Land och Super Mario 3D World alla är riktiga mästerverk. Är inte helt hundra, men visst är det samma team som gjort de spelen men inte är iblandade i New Super Mario-serien?
  • Sida

av 1

föregående nästa
logga in för att svara