Samlartråden

• Sida

av 1

föregående nästa
  • robertarveteg @Eurogamer.se 29 jan 2016 08:04:30 24 inlägg
    Senast online 3 månader sedan
    Registreringsdatum 2 år sedan
    Visa upp era samlingar. Kom med förslag på nya samlingsboxar eller merch som kan vara av intresse för communityt. Både fysiska som digitala samlingar är välkomna. Här diskriminerar vi ingen. Vi älskar till och med din onormalt stora steam-samling från otaliga steam-reor. Välkomna!
  • Quint 29 jan 2016 10:10:48 17 inlägg
    Senast online 6 dagar sedan
    Registreringsdatum 7 år sedan
    Kul tråd, har länge tänkt att jag borde ta lite bilder på mina spel, om inte annat så för försäkringssyfte, om det skulle hända något, kan det ju vara bra att ha dokumenterat vilka spel man faktiskt har.

Får se om jag orkar ta lite vettiga bilder i helgen, men för tillfället får ni nöja er med en lite mindre seriös bild av mina konsolspel (och cd-skivor) från senast jag möblerade om i vardagsrummet och lastade över allt på soffan :)

den bilden är från i somras, så har tillkommit lite och dessutom saknas både pc & nes-spel.

Vad gäller steam finns spellistan här:
    steam

Och ja, det kan väl varit en steam rea för mycket inblandad där kanske :)
  • AndreasGoransson @Eurogamer.se 31 jan 2016 19:38:58 44 inlägg
    Senast online 1 månad sedan
    Bild kommer, lovar. Ska bara få till bra ljus :biggrin:
  • robertarveteg @Eurogamer.se 1 feb 2016 08:15:37 24 inlägg
    Senast online 3 månader sedan
    Har en ganska stor samling från ps3. Den blev dock mindre mot slutet då jag börjat köpa allt mer digitalt. Blir lite bättre så när man kan dela på ett spel tillsammans med frugan så man kan köra ihop utan att behöva ha 2 skivor. Ska se om jag inte kan fixa lite bilder någon dag snart. Kan då passa på att lägga in någon bild på CE-samlingen med, även om jag inte samlar för samlandets skull.
  • Ragge 3 feb 2016 18:31:34 12 inlägg
    Senast online 6 månader sedan
    Har betydligt fler spel till andra konsoler, men det här är min PS Vita-samling (bortsett fem, sex stycken som tillkommit sedan bilden togs). Riktigt rolig konsol att samla till, och finns mängder av bra spel som "aldrig" får någon uppmärksamhet i media.

• bylinjonas 4 feb 2016 08:37:51 26 inlägg
    Senast online 4 veckor sedan
    Registreringsdatum 4 år sedan
    @Ragge Va stora vissa förpackningar är med tanke på storleken på själva spelen. :D
  • Ragge 4 feb 2016 11:40:09 12 inlägg
    @bylinjonas Yes, det är 'limited edition'-utgåvorna. :) Suberbreat Xonic innehåller exempelvis två vinylskivor.
  • bylinjonas 10 feb 2016 19:03:25 26 inlägg
    Här är en bild på min lilla samling. Är först på senare dagar jag börjat köpa äldre spel så det har mest blivit riktigt billiga på tradera och några jag minns jag hade som barn. Dumt att man alltid trejdade in gamla spel mot nya som barn..

Ändrad av bylinjonas den 20:08:23 10-02-2016

Ändrad av bylinjonas den 12:57:01 11-02-2016
  • RobinStjernberg @Eurogamer.se 11 feb 2016 17:11:34 15 inlägg
    Ragge wrote:
    Har betydligt fler spel till andra konsoler, men det här är min PS Vita-samling
    Herrejösses, det var mig inte en liten Vita-samling. Vattnas lite i munnen när man ser den. Tror vi kan kora dig som stora Vita-experten häromkring alltså :D
  • Ragge 7 mar 2016 13:52:50 12 inlägg
    @RobinStjernberg Den mest underskattade konsolen just nu :) Speciellt om man tycker om japanska rollspel och liknande.

Får fixa bilder på hela spelsamlingen sen, men känns som att den alltid är "under construction" och att hyllorna alltid är i oordning. PS3-spelen är bland annat utspridda i tre olika hyllor just nu.
  • bylinjonas 7 mar 2016 14:04:52 26 inlägg
    Fan, hur får du plats hemma med så många hyllor? :D
  • Ragge 7 mar 2016 15:36:44 12 inlägg
    @bylinjonas Vem behöver tavlor på vardagsrumsväggarna när man har hyllor fulla av spel? ;)

Skämtåsido så funderar jag på att skaffa en Billybokhylla till, och sen ska jag nog gallra ur lite eftersom. Skräp som NHL "insert siffra" och Azurik kan få ligga i några bortglömda lådor. :)
  • bylinjonas 8 mar 2016 07:26:56 26 inlägg
    @Ragge Hehe härligt. Själv har jag sån liten samling just nu så en bokhylla får plats i förrådet. Men sakta med säkert så fylls den ju på och förrådet är inte så stort att det rymmer 3 hyllor.. Och då blir nog inte frugan glad. Knappt jag fick ha en hylla i förrådet. ;)
  • Ragge 8 mar 2016 10:09:40 12 inlägg
    @bylinjonas Nu när man sätter det lite i perspektiv så känns det kanske lite overkill att ha sex spelhyllor som jag har nu (även om de säkert skulle få plats i fyra Billybokhyllor). Men det är beroendeframkallande att samla, och kul att ha som ett spelbibliotek. :) Jag försöker att hålla mig till kvalité framför kvantitet, men jag har varit speljournalist i 15 år så får lite allt möjligt. De enda kompletta samlingarna jag satsar på iaf, är till Dreamcast och PS Vita.

Jag har haft turen att ingen av mina ex klagat på samlingen, men sen har jag iof oftast varit särbo också hehe.
  • Ragge 17 aug 2016 20:54:10 12 inlägg
    Har utökat PS Vita-samlingen en hel del. Ligger på 142 fysiska titlar nu. :)

Ändrad av Ragge den 21:54:52 17-08-2016
  • AndreasGoransson @Eurogamer.se 19 aug 2016 12:57:36 44 inlägg
    Senast online 1 månad sedan
    @Ragge Så jäkla fint att du håller tråden vid liv :')
  • bylinjonas 23 aug 2016 10:32:35 26 inlägg
    Ingen bild men min samling är utökad med megadrive och ps2-konsoller. Perfekt till nästa retrokväll. I spelväg är det mest billiga traderafynd. Inget direkt nämnvärt..
  • Sida

av 1

föregående nästa
logga in för att svara