Digital Foundry Arkiv

14 november 2016

Digital FoundryRecension: Sony Playstation 4 Pro

Vi har analyserat Sonys nya prestandabest på djupet.

12 oktober 2016

Digital FoundryRecension: Sony Playstation VR

Kan konsolteknologi bjuda på en högklassig virtual reality-upplevelse?

9 september 2016

Digital FoundryTre timmar med Playstation 4 Pro

Våra kollegor på Digital Foundry har testat.

21 februari 2013

30 november 2012

Digital FoundryHackare säger sig avslöjat hårdvaran i Wii U

1,25 GHz processor, 550 MHz grafikprocessor

21 november 2012

Digital FoundryMass Effect 3: Jämförelse av spelsekvenser på Wii U, Xbox 360 och PlayStation 3

Vi analyserar och testar olika spelsekvenser med Digital Foundry-verktygen på PS3, Xbox 360 och Wii U

Digital FoundryMass Effect 3: Jämförelse av mellansekvenserna på Wii U, Xbox 360 och PlayStation 3

Vi jämför samma mellansekvenser av Mass Effect 3 på PS3, Xbox 360 och Wii U

Digital FoundryMass Effect 3: Jämförelse mellan Wii U och Xbox 360

Samma videosekvenser på den nyaste och äldsta konsolen på marknaden

Digital FoundryMass Effect 3: Jämförelse mellan Wii U och PS3

Utöver gamma-problemen ligger Wii U-versionen väldigt nära PS3-versionen

20 november 2012

Digital FoundryHitman: Absolution - PS3 mot PC

Jämförelse mellan Sonys konsol och en dator

14 november 2012

5 november 2012

Digital FoundryNeed for Speed: Most Wanted - Xbox 360 mot PS3

De två konsolerna ställs sida vid sida

26 oktober 2012

Digital FoundryPlayStation 3: Nu färdighackad?

Nya säkerhetsnycklar och en ny anpassad systemprogramvara utgör ett nytt problem för Sony. Ja, kanske det sista.

19 oktober 2012

Digital FoundryDoom 3 för PC - originalet mot BFG Edition

Hur stora är skillnaderna mellan versionerna?

15 oktober 2012

9 oktober 2012

Digital FoundryDishonored - PC mot PlayStation 3

Jämförelse mellan de två versionerna

Digital FoundryDishonored - Xbox 360 mot PC

Är datorn mäktigare än konsolen?

7 september 2012

Digital FoundryCounter-Strike: Global Offensive: PS3 mot PC

Sonys konsol tar sig an en rejäl PC

27 augusti 2012

Digital FoundryDark Souls: Xbox 360 vs PC (med den inofficiella uppdateringen)

Den ständiga kampen mellan ny och gammal hårdvara

Digital FoundryDark Souls: DFPC vs Xbox 360

Allt handlar om prestationen

21 augusti 2012

Digital FoundryDarksiders 2: En videoanalys av spelets prestanda

Är det någon skillnad på de två konsolversionerna?

Digital FoundryDarksiders 2: Vi jämför PS3 mot PC

Hur står sig PlayStation 3 mot en stark PC?

Digital FoundryDarksiders 2: Vi jämför Xbox 360 mot PC

En kraftig burk mot en åldrande konsol

20 augusti 2012

Digital FoundrySleeping Dogs: En videoanalys av prestanda i mellansekvenserna

Vi jämför samma scener i de olika versionerna. Vilken vinner?

Digital FoundrySleeping Dogs: En videoanalys av spelets prestanda

Digital Foundry jämför alla versioner för att se vilken som är snyggast

Digital FoundrySleeping Dogs: Vi jämför PS3 mot Xbox 360

Xbox 360 har högre upplösning och mer detaljerade effekter

Digital FoundrySleeping Dogs: Vi jämför PS3 mot PC

PS3-versionen sköter sig inte särskilt väl mot PC

Digital FoundrySleeping Dogs: Vi jämför Xbox 360 mot PC

PC-versionen med alla inställningar på max, jämfört med den vanliga versionen till Xbox 360

13 augusti 2012

Digital FoundryWarface: 30 minuter med samarbete

Två fullständiga kampanjer där spelare hjälps åt

Digital FoundryWarface: 15 minuter med PVP-video

En kvarts actionfyllda strider mellan olika spelare

2 juli 2012

Digital FoundryGhost Recon: Future Soldier VS Kinect

Ubisoft visar varför hardcore-skjutspel inte passar med Kinect

Digital FoundryBlack Ops 2 på E3: Prestabdaanalys

Vi tar en titt på uppdateringsfrekvensen från E3-presentationen av årets Call of Duty

Digital FoundrySpec Ops: The Line - Xbox 360/PS3: Prestandaanalys

Xbox 360-versionen har bättre uppdateringsfrekvens än PS3-versionen

Digital FoundrySpec Ops: The Line Xbox 360/PS3 - Jämförelsevideo

Vi jämför samma scener i PS3- och 360-versionerna av spelet

16 april 2012

Digital FoundryPrestandavideo för mellansekvenserna i The Witcher 2 till Xbox 360

Vi kollar in de tunga mellansekvenserna på Xbox 360

Digital FoundryPrestandavideo för The Witcher 2 till Xbox 360

Vi analyserar stridssekvenserna i Xbox 360-versionen

Digital FoundryJämförelsevideo: The Witcher 2: Enhanced 360 vs Non-Enhanced till PC

Vi jämför den uppdaterade versionen (inte Enhanced) av The Witcher 2 med höga grafikinställningar med Xbox 360-versionen

9 april 2012

Digital FoundryNinja Gaiden 3: PS3 jämfört med Xbox 360

Vi jämför Team Ninjas nya spel på båda plattformar

Digital FoundryNinja Gaiden 3: Xbox 360/PS3 - Prestandaanalys

PlayStation 3 tar täten när vi kollar uppdateringsfrekvensen

Digital FoundryNinja Gaiden 3: Xbox 360/PS3 - Prestandaanalys i mellansekvenserna

Samma mellansekvenser på båda system. Xbox 360 ligger illa till.

7 april 2012

Digital FoundrySilent Hill 3 HD-video: PS3 jämfört med Xbox 360

Vi jämför båda HD-versionerna av PS2-klassikern

Digital FoundrySilent Hill 3 HD-video: PS2 jämfört med PS3

Silent Hill 3 på både PS2 och PS3, kolla skillnaden

Digital FoundrySilent Hill 3 HD-video: PS2 jämfört med Xbox 360

Vi jämför PS2-originalet med HD-uppdateringen till 360

6 april 2012

Digital FoundrySilent Hill HD Collection - Prestandaanalys

Vi jämför uppdateringsfrekvensen i HD-versionerna av Silent Hill 2 och 3 till PS3 och Xbox 360

26 mars 2012

Digital FoundryAssassin's Creed Brotherhood: Faceoff: Gaikai vs. OnLive

Det är en riktigt stor skillnad i bildkvaliteten mellan de två molnbaserade tjänsterna

Digital FoundryAssassin's Creed Brotherhood: Gaikai vs. OnLive

Bilduppdateringsjämförelse mellan OnLive och Gaikai

15 mars 2012

Digital FoundryMetal Gear Solid 2: PS2 vs. HD-versionen

Har den gamla konsolen någon chans mot nyversionen?

13 mars 2012

Digital FoundryMass Effect 3-jämförelse mellan PS3 och Xbox 360

Vi jämför maskinerna sida vid sida i denna video

9 mars 2012

Digital FoundryStreet Fighter x Tekken: Face-off mellan PS3/360

Det är Anti-aliasing och mindre tekniska skillnader som skiljer de två versionerna åt

Digital FoundryStreet Fighter x Tekken: Prestanda på PlayStation 3

Kan Sonys maskin köra det snabba spelet smidigt?

Digital FoundryStreet Fighter x Tekken: Prestanda på Xbox 360

Vi ser hur smidigt allt går på Microsofts konsol

Digital FoundryStreet Fighter x Tekken: De PS3-exklusiva karaktärerna

Se vilka karaktärer som bara finns i PS3-versionen

8 mars 2012

Digital FoundryMass Effect 3: En analys av spelets prestanda

Problemen med uppdateringsfrekvensen i demoversionen återfinns i det färdiga spelet

5 mars 2012

Digital FoundrySSX: Xbox 360/PS3 - Prestandaanalys

Både PS3 och Xbox 360 klarar av 30 bilder/sekund

Digital FoundrySSX: Xbox 360/PlayStation 3: Face-Off

Det är en jämn match mellan de två konsolerna

Digital FoundrySSX Tricky till PS2 - Prestandaanalys

Så här såg SSX Tricky ut på PS2 för 11 år sedan

29 februari 2012

Digital FoundrySyndicate: Prestandaanalys av spelsekvenserna

Digital Foundry jämför PS3- och 360-versionerna

Digital FoundrySyndicate: Prestandaanalys i mellansekvenserna

Samma scener jämförs på PlayStation 3 och Xbox 360

Digital FoundrySyndicate: Face off-video: PS3/360

Vi jämför båda versionerna av Starbreezes spel på konsol

Digital FoundrySyndicate: Face off-video - PS3/PC

Sonys konsol mot en PC-version av Starbreezes spel

Digital FoundrySyndicate: Face off-video - 360/PC

Xbox 360-versionen av Starbreezes nyversion mot PC-spelet

20 februari 2012

Digital FoundryMass Effect 3-demot: Videoanalys av mellansekvenserna

Demots introscener jämförs på både PS3 och 360

Digital FoundryMass Effect 3-demot: Videoanalys av PS3 mot 360

Vi jämför hur spelsekvenserna ser ut på PS3 och 360

Digital FoundrySkyrim v. 2.03 till PS3: Hårrdisk mot SSD

Vanlig hårddisk mot hybrid-SSD mot full SSD

Digital FoundryRAGE till PS3: Hårddisk mot SSD - Jämförelse

Ritas texturerna upp snabbare på RAGE med en SSD?

Digital FoundrySkyrim till PS3: Hårddisk mot SSD - Jämförelse

Vi testar om Rimlag försvinner med SSD-hårddisk.

12 februari 2012

Digital FoundryFinal Fantasy XIII-2 360/PS3 - Prestanda i spelet

Jämför PS3- och 360-versionerna i själva spelet

Digital FoundryFinal Fantasy XIII-2 360/PS3 - Spelmotorns prestanda

Vi jämför mellansekvenserna i båda konsolversioner

Digital FoundryFinal Fantasy XIII-2 PS3/360 Face-Off Video

Vi jämför bildkvaliteten i PS3- och 360-versionerna

11 februari 2012

Digital FoundrySkyrim till PS3: Patch 2.0/2.01/2.03 - Prestandaanalys

Vi testar lanseringsversionen och de två senaste uppdateringarna med en sparfil på 65 timmar

Digital FoundrySkyrim till PS3: Patch 2.03 - Nytt spel jämfört med sparfil på 65 timmar

Vi testar hur stora fördröjningarna kan bli i den senaste uppdateringen av The Elder Scrolls V: Skyrim till PlayStation 3

6 februari 2012

17 december 2011

Digital FoundryVideo: Grand Theft Auto 3: PlayStation 2 vs. iPad

Den första konsolversionen mot iOS-portningen

Digital FoundryVideo: Grand Theft Auto 3: Xbox vs. iPad

Microsofts första konsol mot Apples surfplatta

Digital FoundryVideo: Grand Theft Auto 3: Xbox vs. PlayStation 2

Face-Off från Digital Foundry med GTA-klassikern

8 december 2011

Digital FoundryBatman: Arkham City-jämförelse (PC/360)

Den extra månaden har nyttjats väl

6 december 2011

Digital FoundryGran Turismo 5: Relativ fördröjning i flerspelarlopp

Jämförelser mellan fyra spelare runt om i världen

Digital FoundryFördröjningar i MW3: Killcam-faktorn

Så här påverkar laggen i MW3 själva striderna

Digital FoundryXbox Live/PSN - Fördröjningvideo

Så här mäter vi fördröjningar via Xbox Live och PSN

Digital FoundryUncharted 3: Fördröjning för värden via PSN

P2P-tekniken - vem är värd och fastställer träffar?

Digital FoundryVideo: Uncharted 3: Fördröjning vid PSN-spel

Lagg för fyra Uncharted 3-spelare runt om i världen

5 december 2011

Digital FoundrySkyrim: Lagg i PS3-versionen, efter patch 2.01

Blir det bättre med den nya uppdateringen?

2 december 2011

Digital FoundrySkyrim-problem på PS3: Ny sparfil jämförs med en gammal

Ibland lönar det sig att vänta med vissa spel

första föregående