Bethesda förklarar Skyrims nivåskalning

Femman fixar Oblivions största problem

Det mest störande momentet i det annars så fantastiska The Elder Scrolls IV: Oblivion var spelets nivåskalning som var tänkt att skapa en jämn svårighetsgrad spelet igenom - men som alltför ofta gjorde fienderna triviala och utan utmaning.

Det har utvecklaren Bethesda sett till att fixa till uppföljaren Skyrim som istället använder sig av den betydligt bättre skalningen som återfinns i till exempel Fallout 3.

Förhoppningsvis putsar Bethesda ytterligare på detta system som trots allt är ganska opolerat, även i senare iterationer.

The Elder Scrolls VI: Skyrim släpps den 11 november i år till Xbox 360, Playstation 3 och PC och nedan hittar du spelets debuttrailer.

Vad tyckte du om Oblivions nivåskalning?

Sometimes we include links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.

Jump to comments (6)

About the author

Christian Rydberg

Christian Rydberg

Contributor

Relaterat material

E3 2016: Todd Howard presenterar Skyrim: Special Edition

Uppdateringar för Fallout 4 och högupplöst Skyrim.

Killen som gav bort fem kilo kapsyler får spela Fallout 4

Stort grattis till skitroligt initiativ!

Eurogamer Live: Paragon

Följ med Petter Hansson Frank när han tar sig an Epics kommande MOBA.

Andra saker på sidan...

Kommentarer (6)

Det går inte längre att kommentera. Tack för ditt deltagande!

Hide low-scoring comments
Ordna
Threading