Gameplaydesignern Alan Kertz från Dice har startat en tråd på Reddit.com där han ber om förslag på hur de kan balansera de olika vapentillbehören i Battlefield 3 (9/10).

"Jag jobbar för tillfället med att justera om spelets vapentillbehör eftersom jag känner att spelaren är begränsad i sitt val för att det finns klara vinnare i så gott som alla kategorier. Tyvärr kommer det att leda till en försämring av de som är överanvända. Målet här är att fokusera på att förbättra de sämre och underanvända tillbehören", skriver han.

Bland annat tar han upp att det för tillfället inte finns någon nackdel med grepptillbehöret och föreslår att det ska ge vapnet sämre basträffsäkerhet när det används. Han tog även tillfället i akt att förklara hur de balanserar runt.

"Avsikten är att ett omodifierat vapen ska erbjuda den bästa balansen av rekyl, träffsäkerhet och diskretion".

Han slår fast att de förändringar som föreslås i inlägget är preliminära och att han inte lovar att någonting kommer att komma med i en uppdatering, men att han vill ha diskussion och feedback på sina idéer.

Så nu har ni chansen att få era röster hörda, gå med i diskussionen.

Sometimes we include links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.

Jump to comments (3)

About the author

Håkan Öberg

Håkan Öberg

Skribent

Håkan tycker ofta att det var bättre förr, gillar djupa diskussioner och slutar spela World of warcraft en gång i kvartalet.