Bossarna i Deus Ex Mankind Divided kommer inte att suga

Spelets regissör utlovar ordentliga bosstrider den här gången.

Deus Ex: Human Revolution var på många sätt en riktigt bra uppföljare till den högst omtyckta spelserien Deus Ex. Fokus låg på dig som spelare och de val du gjorde, samt vilket sätt du tacklade situationer på. I alla fall om du räknar bort spelets bossfajter som helt klart stack ut från resten av spelet likt en öm tumme. Det enda språket spelets bossar förstod var kallt bly i mängder innan de till slut stupade och detta blev snabbt de bitar som underhöll allra minst.

Regissören Jean-François Dugas bakom kommande Deus Ex Mankind Divided menar nu att utvecklarna har lärt sig från föregående spel och lovar att bosstriderna kommer att bli mer mångsidiga den här gången. Enligt tidningen Edge har en bosstrid bevittnats från Mankind Divided där en potentiell lösning var att förhandla med fienden. Bland alternativen ska "Justify, Patronise och Turn Tables" ha figurerat till hjälp för att vinna över en av spelets karaktärer. Dugas kommenterar:

"We weren't consistent on Human Revolution and we knew it. Production issues prevented us from doing [the boss fights] the way we wanted, so my take was, 'You know what? We know we're not consistent, we're not going to pull it off how we'd like, but at least let's make them entertaining and not frustrating.' It's just that we failed at the frustrating part of the equation [laughs]. Those who were more into combat thought the bosses were really interesting, and it was easy. But a lot of players were playing stealth... Oh my God, that was a slap in the face. We fixed it on the Director's Cut to a certain degree, but because the cutscenes were already made, the bosses had to die, so we were still forcing you to do that."

Sedan tidigare har vi fått veta att du kan välja att smyga dig igenom hela Mankind Divided om så önskas. Dugas fortsätter:

"[This time,] we're a game that you can play stealthily, or for combat; you can kill, or you can decide not to kill. You can sometimes avoid obstacles altogether, because there might be other opportunities to overcome these things," he explains. "And we want to make sure our boss fights fully respect those rules from day one."

Den som har spelat originalet Deus Ex minns säkerligen ett lustigt sätt att ta sig an en av spelets bossar:

Tack, GamesRadar.

Sometimes we include links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.

Jump to comments (0)

About the author

Jonas Pettersson

Jonas Pettersson

Redaktör / Assisterande chefredaktör

Ingen på redaktionen vet exakt var Jonas härstammar, men trots sin uppväxt i de värmländska skogarna har han inte undkommit det magiska mediet som är dator- och tv-spel. Hans vanligaste genres rör sig inom FPS, actionrollspel och skräck.

Relaterat material

Andra saker på sidan...

Kommentarer (0)

Det går inte längre att kommentera. Tack för ditt deltagande!

Hide low-scoring comments
Ordna
Threading