Att Zelda till Wii U blir ett open world-spel är känt sedan länge. Men det blir inte en öppen värld i traditionell bemärkelse, åtminstone om vi ska tro spelets producent Eiji Aonuma. Han vill så klart sätta sin egen prägel på genren och göra spelet unikt:

"We actually had some feedback from Skyward Sword, where people were saying, 'This is not exactly the Zelda game I was looking for, I was looking for a bigger open world. Unfortunately, I can't go into details but I'm hoping to put a surprise, or kind of a twist, on my view of an open world game. I hope that you'll look forward to it."

Han berättar även att de gör allt de kan för att ge fansen det spel de drömmer om, men att det inte alltid går:

Aonuma försöker lyssna till alla fans, men förklarar att det inte går att göra precis som de vill alla gånger:

"If we put all the feedback the fans write directly into the game, there won't be an element of surprise. If there's a comment and they're asking for certain element, I would think, 'Oh, why not interpret this in a different way that you wouldn't expect?' That's how we create a new element in a Zelda game. I always want to implement something new and surprising into every game."

Spelets release är satt till någon gång under 2016. Oh, the hype!

Sometimes we include links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.

Jump to comments (0)

About the author

Andréas Göransson

Andréas Göransson

Chefredaktör

Från de skånska myllorna i söder kommer Eurogamers chefredaktör. Uppväxt med en Gameboy i sina svettiga labbar var Andréas länge Nintendo-frälst. Detta kom att ändras under mitten av 90-talet då Sony släppte sin gråa förstfödda. Sedan dess spelar Andréas det mesta, även om Pokémon fortfarande ligger honom närmast om hjärtat.

Fler artiklar av Andréas Göransson