Ett spels kampanj tar upp 75% av budgeten, enligt Bleszinski

Argumenterar varför singleplayer inte behöver vara ett måste.

För egen del är en singleplayer-del i spel, oavsett genre, mer eller mindre ett måste. Därför är jag föga intresserad av Titanfall och har inte orkat ta tag i Star Wars Battlefront än. Det motiverar helt enkelt inte.

Rent ekonomiskt, för utvecklarnas skull, bör en som jag tänka om. Det menar Gears of War-skaparen Cliff Bleszinski som just nu är högaktuell med LawBreakers - ett spel som saknar singleplayer.

Bleszinski blev nyligen intervjuad av PC Gamer och där berättade han varför det är fel att tänka att singleplayer behöver vara ett måste.

"They usually cost 75% of the budget. And you burn through the campaign in a weekend, and then [players] go to multiplayer."

Siffran lär vara olika från spel till spel, men tydligen är singleplayer svindyr.

Sometimes we include links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.

Jump to comments (2)

About the author

Andréas Göransson

Andréas Göransson

Chefredaktör

Från de skånska myllorna i söder kommer Eurogamers chefredaktör. Uppväxt med en Gameboy i sina svettiga labbar var Andréas länge Nintendo-frälst. Detta kom att ändras under mitten av 90-talet då Sony släppte sin gråa förstfödda. Sedan dess spelar Andréas det mesta, även om Pokémon fortfarande ligger honom närmast om hjärtat.

Relaterat material

BlizzCon 2015: Här är nya hjältar från Overwatch

Tre nya, färgglada typer introducerades

Eurogamer Live: Paragon

Följ med Petter Hansson Frank när han tar sig an Epics kommande MOBA.

Blizzard söker folk för ännu ej utannonserat projekt

Två jobb har utannonserats hos Blizzard.

Andra saker på sidan...

Kommentarer (2)

Det går inte längre att kommentera. Tack för ditt deltagande!

Hide low-scoring comments
Ordna
Threading