Sakurai skriver sin sista krönika

Välförtjänt semester väntar Smash-skaparen.

Redan den 8:e juni 2011 kunde Eurogamer berätta att Super Smash Bros. 4 (for) Wii U/3DS var under utveckling. Så minst fyra år har den stackars super-perfektionisten Masahiro Sakurai jobbat, antagligen dag och natt, för att få Smash att bli bäst. Enligt undertecknad har han lyckats för länge sen och behöver inte jobba ihjäl sig, vi spelare får ju dåligt samvete snart.

Efter att de två senaste och med största sannolikhet de allra sista karaktärena vi får se till Smash 4 blivit klara nu i Februari tar så äntligen Sakurai en semester, både från spelskapandet och krönikör-skrivandet på Famitsu där han skriver:

"The last two DLC fighters for Super Smash Bros. for 3DS/Wii U, Corrin and Bayonetta, are now available. At long last, the development on Smash for has ended!! To all of the staff who were involved in this project, thank you for all your hard work. To all who supported and followed the game and its development, thank you so very much. Personally, I'm happy I can finally take an extended vacation."

"The fighters themselves become the sources of new excitement. That's why the new fighters can do things the others cannot, to bring to life a number of battles that did not previously exist. Smash is much more extravagant in its design than other fighting games, development is difficult, and I have to deal with oversight from the original creators, but I have to do my best."

Vila upp dig Masahiro, så du kommer fräsch till Smash 5 som vi vill se till releasen av Nintendo NX.

Har du mot förmodan missat vem Bayonetta är, kolla här:

För mer innehåll och översättning från Sakurais krönika gå in på Sourcegaming.

Sometimes we include links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.

Jump to comments (0)

Spel i den här artikeln

About the author

Jimmy Andersson

Jimmy Andersson

Nyhetsskribent

Jimmy härstammar från den hårda bohusgraniten i väst, men blev en mjuk spelpojke tack vare sin Game Boy. Han har läst neurovetenskap i Sverige och evolutionär psykologi i Skottland i hopp om att förstå vad som händer i våra hjärnor när vi spelar. Han gillar spel som fokuserar på spelmekaniken men som också dryper av atmosfär så som Zelda, Half-Life och Civilization. Resten av Jimmys hjärta tillhör punk och fotboll.

Relaterat material

Andra saker på sidan...

Kommentarer (0)

Det går inte längre att kommentera. Tack för ditt deltagande!

Hide low-scoring comments
Ordna
Threading