Petter hade blandade känslor när han lirade Doom-betan häromsistens och så även vad gäller att mixtra med sin rustning i flerspelarläget. En ny video har nu släppts som detaljerar vilka förändringar du kan göra hos din karaktär, så som utrustning, färger och vapen när du går upp i level.

Ju mer du spelar desto mer saker låser du upp, vilket är huvudsaken gentemot att vara den som ständigt vinner.

"You don't have to be the best DOOM player to rise through the ranks," skriver Bethesda. "In fact, you might not always be on the winning team, and that's OK. Half of your experience just comes from showing up and making an effort. The other half comes from kills you rack up, where you place on your team, whether your team wins or loses, any challenges you might complete, and commendations like MVP or Most Demon Kills that you may receive."

När du når level 50 så får du även din första "Echelon". Din level startar då om från 1, men med skillnaden att du blir Echelon 1 och behåller såklart all utrustning du dittills låst upp. Echelons markerar också dina färdigheter på slagfältet.

Något som du också kommer låsa upp är "Hack Modules" som fungerar som power-ups. Dessa kan handla om att se din fiendes hälsa eller en snabb förstärkning av din hastighet. I listan nedan ser du några exempel på dessa:

  • Supply Timer - Visar den kvarvarande tiden innan vapen och power-ups dyker upp igen

  • Alarm - En ljudsignal hörs när en fiende är i närheten
  • Blood Trail - Spelaren ser var sina fiender befinner sig som spelaren har skadat
  • Infinite Ammo - Tillför temporärt oändligt med ammunition
  • Power Seeker - Visar nya power-ups genom väggarna

Sometimes we include links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.

Jump to comments (0)

About the author

Jonas Pettersson

Jonas Pettersson

Redaktör / Assisterande chefredaktör

Ingen på redaktionen vet exakt var Jonas härstammar, men trots sin uppväxt i de värmländska skogarna har han inte undkommit det magiska mediet som är dator- och tv-spel. Hans vanligaste genres rör sig inom FPS, actionrollspel och skräck.

Fler artiklar av Jonas Pettersson