Här på redaktionen älskar vi Rocket League och vi vet att vi inte är ensamma om det. Enligt en rapport från Forbes så har det spektakulära bilfotbollsspelet dragit in hela 110 miljoner dollar i försäljning. Härligt!

1

Extra imponerande är detta med tanke på hur många som fick upp ögonen för Rocket League när det var "gratis" på PS Plus i juli förra året. Utvecklaren Psyonix berättar att över 15 miljoner spelare har lirat det på PS4, PC och Xbox One.

Ser man sedan till att alla nya banor och spellägen är gratis det rätt givet att de ska ha dragit in extra pengar på annat håll. De kosmetiska tilläggen har dragit in hela 5 miljoner dollar. Ett smart sätt att inte dela upp spelarbasen på, menar Psyonix.

"Over time usually the player base gets smaller and smaller as more and more DLC is added to the environment, because fewer and fewer people are buying those items," berättade Psyonix vice president Jeremy Dunham för Forbes. "Since we only sell cosmetic items and cars we aren't cutting anyone out of the equation, and that's why our numbers are actually going up month after month after month our active player base has been increasing for five months in a row."

Sometimes we include links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.

Jump to comments (0)

About the author

Robin Stjernberg

Robin Stjernberg

Redaktionschef / Försäljningschef

"Är du en förrädare?" frågade de sura jämtarna när Robin red ner till Hallandsskogarna på en älg för att plugga film. "Nej", svarade Robin och tog sig en ordentlig prilla. "Jag infiltrerar södermarken" sa han. Förutom att snusa, och att vara en norrlänning, gillar Robin konstiga filmer, bastant hiphop och att spela episka äventyrsspel och hårda skjutare.

Fler artiklar av Robin Stjernberg

Kommentarer (0)

Hide low-scoring comments
Ordna
Threading

Relaterat material

Annons