Call of Duty: Infinite Warfare - Vi har intervjuat två av spelets nyckelpersoner

Möt Taylor Kurosaki, narrative director, och Brian Bloom, manusförfattare samt skådespelaren bakom Kapten Reyes.

Under Gamescom 2016 fick vi en pratstund med Taylor Kurosaki, narrative director, och Brian Bloom, manusförfattare samt skådespelaren bakom Kapten Reyes. Vi pratade aliens, kamratskap och varför Call of Duty ger sig ut i rymden...

Hur känns det att vara både huvudskådespelare och manusförfattare?

Brian: Det är en enorm ära och möjlighet att få jobba med hela teamet. Att så att säga vara en del av den tre år långa cykeln som det är att utveckla ett spel. Vi ger våra singleplayer-fans en tät upplevelse. Min har i alla fall varit tät. Hela grejen med att skapa storyn, karaktärerna och plantera fröna för att se hur det växer. Det är fantastiskt.

Vad har varit extra fantastiskt?

1
Taylor Kurosaki

Brian: Jag tycker nog det att vara djupt involverad i den här häftiga upplevelsen som vi ger våra spelare. Att få gå riktigt på djupet. Det har jag gjort, och det kommer ni också få göra.

Taylor: Brian är väldigt ödmjuk inför utmaningen. För det är verkligen en utmaning bara sett till utbildningen i motion-capture. Jag menar, hela alltet med att alla bär dräkter som ser exakt likadana ut. Den biten är svår. Någon kanske är kung, en annan civil. Och på det ha en kamera som riktar ljuset rakt upp i ansiktet. Skådespelarna behöver verkligen anpassa sig, och få en förståelse för att det är ett förstapersonsspel vi gör. Många av de skådespelarna har gjort liknande jobb innan, andra inte. De som är ovana brukar vi be kika på Brian för det är ur hans perspektiv som spelaren kommer att uppleva berättelsen. Brians förståelse för design och mekanik gör honom så kvalificerad, utöver det att han är en talangfull skådespelare.

Vill du (Taylor) berätta hur det var att jobba med kampanjen? För du är ju huvudansvarig.

Taylor: Infinite Warfare för med sig ett nytt scenario till serien. Vårt mål var att ta in Call of Duty till en ny era av krig och för att lyckas med det så har vi sett på storyn ur perspektivet att det är en klassisk krigshistoria. Du vet, om soldater som krigar på en sida av konflikten. Om onda mot goda. Vi har läst på mycket om tidigare krig, allt från de spartanska krigarna till andra världskriget. Man ser lätt en del teman som återkommer och vi ville ta med allt detta i en välproducerad historia som rör sig inom samma ramar som exempelvis Band of Brothers och Black Hawk Dawn. Det är en berättelse om frivilliga män och kvinnor som slåss för något de tror på.



Varför valde ni rymden?

2
Brian Bloom

Brian: Teamet var otroligt peppa på detta och på så vis få nya möjligheter att exponera mekaniker, funktioner och ta spelarna till nya platser samtidigt som de ger spelarna den här fantastiska CoD-kontrollen som de är vana vid.

Vi valde även att prata med toppiloter och fråga dem var nästa stora konflikt kommer att utspela sig. Då tittade de upp mot skyn, förbi molnen och började prata om rymden. De berättade att den första triljonären är den personen som öppnar gruvor på en asteroid.

För det är är där krig i grunden startas - jakten på resurser, människor som vill tvinga på sin ideologi på andra eller implementera regelverk som den andra sidan av någon anledning inte tror på. Infinite Warfare är inte annorlunda och spelet har stort fokus på klassiska "stövlar på marken" även om vissa platser kommer att vara tyngdlösa. Vi erbjuder flankerande fiender, en änterhake som släpar skydd och fiender mot dig och kombinerar detta med det pricksäkra cover-system som serien är känd för.

Allt detta i rymden som är en hård och karg miljö, precis som krig alltid har varit. Fast på steroider. En i teamet sa en gång "Jag är rätt säker på att många av oss aldrig varit i rymden, och även att många tack gode gud inte befunnit sig mitt i en konflikt. Vi tar den militärfantasi som Call of Duty är till nya höjder.

Kan man kalla spelet för sci-fi? Det är ju ändå en rymdsaga.

Brian: Nej, jag skulle inte. Men alla får såklart sätta sin prägel. Det är dock, som nämnt, en krigshistoria och en berättelse om folk och karaktärer i konflikter och hur de löser det. Scenariot är ett element, ett tillstånd. Ja, en faktor. Narrativet fungerar som krig alltid har varit. Vi har Kapten Reyes som leder en trupp män och kvinnor. Han har beordrats på en hemsk dag då städer och flottor utplånats. Han är också den högst rankade på ett av de sista krigsskeppen och hans mission är att hålla en fiendeflotta borta medan hans folk bygger upp sin egen. Kort sagt en kille som har världen på sina axlar. Vi tror det blir roligt för spelarna att axla den rollen.

Taylor: Jag skulle säga att spelet är mer vetenskap än sci-fi. Vi har kommit till den punkten då jordens resurser - helium, olja, järn - tagit slut och mänskligheten letar efter ett alternativ. Ett av dessa är att bygga en gruva på en asteroid. Det är ett scenario som fullt möjligt kan hända och det är den känslan vi vill förmedla samtidigt som vi inte vill tappa feelingen av ett Call of Duty-spel.

Du har alla familjära vapen med ljud och tyngd, samtidigt som det skepp som finns i spelet faktiskt är modellerat efter moderna stridsfartyg. Det bygger på samma struktur, har samma roller för beställningen och vi tror att den arkitekturen är klok att ta med.

Åter igen; Det är för det mesta "stövlarna på marken" fast med den nya coola settingen. Ibland utspelar sig striderna på jorden, ibland inte.

Kommer vi att få se aliens?

Taylor: Infinite Warfare utspelar sig i vårt solsystem där konflikten är människor mot människor. Så nej, vi kommer inte ha med några aliens. Anledningen är att vi strävar efter samma realism som om det vore ett riktigt krig. Vi talar alltså om grupper av soldater som känner varandra, litar på varandra och som är beroende av varandra. De kan använda humor för att få bort en spänd situation, även under svåra dagar. Att vara soldat är ett farligt jobb som kräver noggrannhet och förståelse för varandra.

Med det sagt är alla skådespelare i Infinite Warfare handplockade av mig och Brian för att vi var väldigt noga med kemin mellan dem. För oss är det viktigt att förstå en karaktär, att utveckla den. Så när vi samlat alla individer som vi, ifall det nu skulle hända, hade kunnat tänka oss att få i krig med så fick de mötas och genomgå vapenträning hos US Navy Seal för den autentiska känslan. Det var viktigt att se fick se hur man rör sig och hur man hjälper varandra. Mot slutet var vi ett tight team där alla blev vänner. Vi tror och hoppas att det kamratskapet även kommer att synas på skärmen.

Sometimes we include links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.

Jump to comments (0)

About the author

Andréas Göransson

Andréas Göransson

Chefredaktör

Från de skånska myllorna i söder kommer Eurogamers chefredaktör. Uppväxt med en Gameboy i sina svettiga labbar var Andréas länge Nintendo-frälst. Detta kom att ändras under mitten av 90-talet då Sony släppte sin gråa förstfödda. Sedan dess spelar Andréas det mesta, även om Pokémon fortfarande ligger honom närmast om hjärtat.

Relaterat material

Tävling: Vinn massor av Fallout-prylar

Prylar och loot - vi tävlar ut ett härligt Fallout-paket.

RekommenderatRecension: Star Wars: Battlefront

Robert har skjutit skumma rebeller och Ewoker har kastat sten på hans huvud. Läs vad han tyckte om det här!

RekommenderatRecension: Gears of War 4

Dra igång motorsågarna igen.

Phil Spencer: Scorpio är en 4K-konsol

Xbox-chefen har blivit intervjuad.

Tävling: Vinn kritikerrosade Uncharted 4: A Thief's End och en t-shirt!

Är du redo för det största äventyret någonsin?

Andra saker på sidan...

Kommentarer (0)

Det går inte längre att kommentera. Tack för ditt deltagande!

Hide low-scoring comments
Ordna
Threading