NHL 17 - intervju med Sean Ramjagsingh, Lead Producer

SHL, Hockeyallsvenskan och cross-platform.

Förra veckan fick jag möjlighet att testa NHL 17 och att prata med Sean Ramjagsingh, lead producer på spelet.

Varför ska spelarna köpa NHL 17 istället för NHL 16, som faktiskt är billigare?

Sean Ramjagsingh: Paketet vi levererar i år är nog den största någonsin och ger ett fundamentalt annorlunda sätt att spela NHL på. Vi introducerar nya spellägen samtidigt som vi bygger på existerande. Och sen har vi tränar-läget så klart som gör det enkelt för nya spelare att hoppa på tåget, samtidigt som den ger fans av serien att fördjupa sig. Ju bättre du blir desto mer komplexa kontroller lär du dig. Jag är övertygad att årets upplaga kommer att tillfredsställa alla.

1
Sean Ramjagsingh.

Hur hanterar ni transfers i spelet? Det var inte jättebra på SHL-sidan förra året.

Sean Ramjagsingh: För oss är det viktigt att vi inte bara släpper ett spel och sen glömmer bort det, utan vi behöver behandla det som en live-serie. Därför kommer vi fortsätta att uppdatera så att alla laguppställningar är så aktuella som möjligt vilket inkluderar 11 ligor.

När kommer Hockeyallsvenskan till NHL?

Sean Ramjagsingh: Vi har bara SHL i år och många andra europeiska ligor. Det är många svenska fans som faktiskt twittrar och frågor oss om detta, och varje gång vi pratar om nya ligor så är det viktigt för oss att se över alla perspektiv från kostnader till rena licenser. Detaljer är otroligt viktigt för att göra de fans som efterfrågar nya ligor nöjda. Därför ser vi över allt från strukturer, spelare. Så kanske i framtiden!

Vad gör dig mest nöjd med årets upplaga?



Sean Ramjagsingh: Framförallt är det exalterande med nya upplevelser som NHL 17s nya spellägen. Även World Cup är otroligt roligt, Draft likaså. Att kunna bygga det bästa teamet och ta med det till NHL Ultimate Team. Jag är även peppad på det nya Manager-läget där du som spelare kan ställa in mycket i detalj, från budget, förhandlingar med olika städer, färger på dräkter och så vidare. Listan kan göras lång.

Cross-platform är en het potatis i industrin. När kommer Playstation 4-spelare kunna möta Xbox One-fans?



Sean Ramjagsingh: Vi ser alltid på trender i industrin och var de pekar. Just Cross-platform är extra intressant då många utvecklare går åt det håller. Hur det slutar, det får vi se, så NHL 17 har inte stödet. Det är dock inte omöjligt i framtida installationer.

Sometimes we include links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.

Jump to comments (0)

About the author

Andréas Göransson

Andréas Göransson

Chefredaktör

Från de skånska myllorna i söder kommer Eurogamers chefredaktör. Uppväxt med en Gameboy i sina svettiga labbar var Andréas länge Nintendo-frälst. Detta kom att ändras under mitten av 90-talet då Sony släppte sin gråa förstfödda. Sedan dess spelar Andréas det mesta, även om Pokémon fortfarande ligger honom närmast om hjärtat.

Relaterat material

UndvikRecension: Bus Simulator 16

Nästa hållplats: Helvetet

Nintendo: Vi gör våra grymma IP:n fräscha

Nintendo-chefen Reggie Fils-Aime bemöter kritiken från E3-eventet.

Recension: Warhammer: End Times - Vermintide

Jonas har slagits mot humanoida råttor på randen av Warhammer-världens apokalyps. Hur många råttor gick åt?

FeatureFörtitt: Hitman: Episod 2 - Sapienza

Med mord i sinne har vi besökt den italienska medelhavsidyllen Sapienza.

Recension: Tales of Zestiria

En unik kliché firar 20-årsjubileum.

Andra saker på sidan...

Kommentarer (0)

Det går inte längre att kommentera. Tack för ditt deltagande!

Hide low-scoring comments
Ordna
Threading