Som vi alla vet släpper Activision Blizzard ett nytt Call of Duty-spel vartenda år, och har gjort så i snart tio år. Nu berättar företagets kända CEO, Bobby Kotick, om hur man lyckas hålla ett sådant varumärke relevant:

"Our priority is audience focus--the recognition and appreciation that our audiences invest so much in our franchises and our responsibility to them to continually innovate within those, we feel a tremendous responsibility to our audiences to keep our franchises exciting."

"You have an understanding of their expectations. You then take your inspired, creative teams and think about those franchises and what you want to create that is going to delight, surprise, and entertain your fans--all with a lot of knowledge about what actually matters to them and what's important,"

"All you have to do is listen. And that doesn't mean they're going to give you the ideas, but they are certainly going to give you their thoughts and opinions, And if you're respectful of those thoughts and opinions, you're usually going to have a pretty good roadmap for innovation."

1
Jag älskar CoD, men visst ser de likadana ut?

Det är de vanliga klyschorna om att man skall lyssna på sina fans, och visst CoD-teamen sätter sina fans högst, men inte känns det som att det uppfinner nya saker längre. De mest inbitna ser stora skillnader varje år, men vi vanliga döda ser ungefär samma spel, med samma namn.

Tack till ittechpost.com.

Sometimes we include links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.

Jump to comments (0)

About the author

Jimmy Andersson

Jimmy Andersson

Nyhetsskribent

Jimmy härstammar från den hårda bohusgraniten i väst, men blev en mjuk spelpojke tack vare sin Game Boy. Han har läst neurovetenskap i Sverige och evolutionär psykologi i Skottland i hopp om att förstå vad som händer i våra hjärnor när vi spelar. Han gillar spel som fokuserar på spelmekaniken men som också dryper av atmosfär så som Zelda, Half-Life och Civilization. Resten av Jimmys hjärta tillhör punk och fotboll.