Obsidian berättar detaljerat om byggstenarna hos Tyranny

Tredje delen i utvecklardagboken.

I den tredje och sista delen av utvecklardagboken bakom Obsidians nästa rollspel, Tyranny, får vi en rejäl genomgång av spelets beståndsdelar. Från companions till skapandet av besvärjelser, spelarens anseende, strider och level-systemet.

Tyranny har ett klasslöst level-system där dina handlingar mer än någonting annat definierar vem du är. De egenskaper du väljer att använda är de som du kommer bli bättre på längre fram i spelet. Vidare har ditt anseende en mer betydande roll än någonsin då det inte bara ger dig goda och onda ögat från olika fraktioner, utan även gör dig mer kraftfull. Baserat på hur du för dig själv får du olika nya förmågor på din resa och detta har innebär att det finns fördelar att både få någon att gilla dig och hata dig.

Se de två tidigare delarna av utvecklardagboken, "Creating a World" och "Artistry in the Game", här.

Tyranny kommer att släppas den 10 november, 2016.

Sometimes we include links to online retail stores. If you click on one and make a purchase we may receive a small commission. For more information, go here.

Jump to comments (0)

About the author

Jonas Pettersson

Jonas Pettersson

Redaktör / Assisterande chefredaktör

Ingen på redaktionen vet exakt var Jonas härstammar, men trots sin uppväxt i de värmländska skogarna har han inte undkommit det magiska mediet som är dator- och tv-spel. Hans vanligaste genres rör sig inom FPS, actionrollspel och skräck.

Relaterat material

The Legend of Zelda Wii U försenas

Glöm en release under 2015.

Fredagsstreamen: The Division

Niklas och Lucas utforskar ett öde New York...

Så här kommer du med i The Division-betan

Ni har frågat, vi har funnit svaren.

Andra saker på sidan...

Kommentarer (0)

Det går inte längre att kommentera. Tack för ditt deltagande!

Hide low-scoring comments
Ordna
Threading