Lucas är en nationalekonom in-the-making från Skåne som envist hävdar att Nintendo 3DS är den bästa konsolen som finns. Han är i dagsläget den enda spelskribenten i hela Sverige som inte har en nextgenkonsol, och är därmed lika förlegad som en VHS-spelare.

Featured articles

Recension: Mighty No. 9

Lucas har testat Keiji Inafunes senaste verk.

En vedertagen klyscha i recensionssammanhang är att kalla nånting för "en blandad påse". En synnerligen uttjatad sådan, dessutom, men jag tänker fanimej använda den ändå.

I vad som nästan kan beskrivas som en pysande pruttpåse av besvikelse visade EA äntligen upp nytt material från högst framemotsedda Mass Effect Andromeda i sin E3-presskonferens idag i ännu en bakom kulisserna-titt. Även om flera nya scener visades och ny information gavs, som att Andromeda kommer vara det största och mest öppna Bioware-spelet någonsin, så var det ändå förvånansvärt lite nytt i videon.

Om det var nånting som verkligen utmärkte 2013 års Fire Emblem: Awakening så var det dess briljanta förmedling av de många gånger förlamande och oförlåtande besluten som tvingas tas i krig, och vilka brutala konsekvenser dessa kan få för dem som står vid sidan. Uppföljaren Fire Emblem: Fates lyckas om möjligt ännu bättre med detta genom att föra tematiken till sin yttersta spets, vilket på många sätt får det att kännas som kronan på verket för hela Fire Emblem-serien.

Vilken morgon! Först meddelar Nintendo att deras nästa spelsystem släpps i mars nästa år, sedan berättar de att deras största och viktigaste spel på flera år också släpps nästa år, och slutligen att NX inte kommer visas upp på E3. Huga.

Xbox 360 slutar produceras

Slutet på en era.

Får du ångest när du ser hur gammal Home Alone-killen blivit? Känns det konstigt i kroppen när du inser att de första Pokémon-spelen släpptes för tjugo år sedan? Då tycker jag du ska tänka efter innan du fortsätter läsa.

EssentielltRecension: Dark Souls 3

Lucas har dött fler gånger än vad som kan räknas i DS3. Och han gillar det.

Dark Souls har alltid uppfyllt ett behov jag inte kunnat sätta ord på. Där andra spel gjort mig arg om de saknat bra checkpointsystem eller lätthanterliga fiender så har det motsatta gällt för From Softwares hardcore RPG-äventyr; varje till synes ouppnåligt mål, varje sadistiskt övermäktig fiende och varje kryptiskt förtegen NPC som det japanska företaget satt i min väg har jag tagit mig an med större entusiasm och bättre disciplin än jag visste jag hade i mig.

Recension: Hyrule Warriors Legends

Lucas har spöat monster i Hyrule den senaste veckan. Läs vad han tycker här!

Hyrule Warriors Legends är ett udda spel. Å ena sidan är det precis vad man kan förvänta sig: en tekniskt underlägsen, portabel version av ett spel som från början släpptes till en stationär konsol. Å andra sidan innehåller det element som, om man bortser från den bisarrt usla prestandan, på många sätt gör den här versionen av spelet till den bästa. Låter det schizofrent? Ni skulle bara veta.

Regga dig på Pokémon Bank - få tre legendariska Pokémon

Hade hellre velat ha Mew, men taget!

I år är ett stort år för Pokémon. Alltifrån nya spel till kortlekar och filmer står på agendan för varumärket, och för att tillgodose oss Pokémon X/Y/ORAS-spelare har Game Freak lanserat en kampanj för alla Pokémon Bank-användare.