Artiklar Interviews

FeatureIntervju med Adrian Madden från Spelhjälpen

Spelhjälpens grundare pratar om vad som driver honom i sitt jätteprojekt

FeatureFinal Fantasy XV - intervju med regissören Hajime Tabata

Om mat, förväntningar och att gå på toaletten.

FeatureNHL 17 - intervju med Sean Ramjagsingh, Lead Producer

SHL, Hockeyallsvenskan och cross-platform.

FeatureCall of Duty: Infinite Warfare - Vi har intervjuat två av spelets nyckelpersoner

Möt Taylor Kurosaki, narrative director, och Brian Bloom, manusförfattare samt skådespelaren bakom Kapten Reyes.

FeatureNaoki Yoshida om framtiden för Final Fantasy 14

Vi har intervjuat demonproducenten...

FeatureIntervju med Erik Odeldahl - Design Director på Mirror's Edge Catalyst

Vi fick oss en pratstund med basen för Faiths nästkommande äventyr.

FeatureGrattis Eurogamer.se! Idag fyller vi 1 år

Redaktionen berättar om hur de ska fira...

FeatureRichard Aldridge från Creative Assembly svarar på frågor om Total War: Warhammer

Mindre än ett halvår kvar till det efterlängtade släppet av Total War: Warhammer

FeatureVi har snackat med Robert Conkey, producent för Transformers: Devastation

Alex fick sig en god pratstund med Robert Conkey från Activision.

FeatureFinal Fantasy 14-producenten Naoki Yoshida: Vi vill släppa FF14 till Xbox One

Vi har träffat Naoki Yoshida och pratat om framtiden och nutiden för Final Fantasy 14.

FeatureNeil Thompson: Vi har stor potential att växa på den europeiska marknaden

Vi tog ett snack med Neil Thompson, Head of Europe Business Sales på Microsoft, om Xbox Ones framtid på den europeiska marknaden.

FeatureRex Crowle svarar på frågor om Tearaway: Unfolded

Få svar på vad vi kan förvänta oss när Tearaway bygger pappersfigurer i din PS4

FeatureMatt Korba: Nya King's Quest är en hyllning till min barndom

Vi fick en stund tillsammans med Matt Korba från The Odd Gentlemen om utvecklingen av kommande King's Quest.

FeatureThe Witcher III: En värld utan kompromisser

Adam har fått chanen att intervjua Witcher-teamet om spelvärlden i deras efterlängtade rollspel.

FeatureBattlefield-chefen om Hardline och framtiden

Betatester, tjuv och polis, samt hur man vårdar ett varumärke.

FeatureAndrea Pessino: Vi har levererat vår vision

I februari fick vi möjligheten att sätta oss ner med Andrea Pessino, CTO på Ready At Dawn, för att prata om The Order: 1886, om hypen kring spelet och hur det är att praktiskt taget hoppa över en hel generation spelkonsoler.

FeatureKvinnorna i The Last of Us

Sverige-exklusivitet! Eurogamer intervjuar Neil Druckmann och Annie Wersching om hur kvinnor gestaltas i spel

FeatureThe Last of Us - intervju med Troy Baker och Ashley Johnson

"Jag har inget emot till exempel Marcus Fenix, jag är ett stort fan av spelserien, men han är inte riktigt människa."

FeatureExklusiv intervju: John Coyne (skaparen av Skylanders)

"Vi kommer definitivt att kunna tillverka fler figurer på kortare tid än senast"

FeatureIntervju: Garreth Reeder (FIFA 13-producent)

"Vi har inte märkt något stort intresse kring damfotboll så därför kommer vi inte heller att skapa ett sådant läge"

FeatureIntervju: Andy Agostini (producent, NHL 13)

"Vi konkurrerar ju lika mycket med FIFA, Madden och Halo"

FeatureIntervju: Hayashi San (Team Ninja, Dead or Alive 5)

"Vi sitter inte och försöker skapa ett sexistiskt spel, utan vårt fokus gentemot kvinnorna är att vi vill göra dem vackra, så vi är inte sexistiska."

FeatureIntervju: Hall Hood, producent och manusförfattare (SW: TOR)

"Vi vill alltid att det ska finnas fler berättelser"

FeatureIntervju: Arne Meyer, Naughty Dog (Uncharted 3)

"Vi försöker hålla oss till storfilmskänslan"

FeatureIntervju: Dead Rising 2: Off the Record

Vi intervjuar seriens producent Jason Leigh

FeatureTintin: Intervju med Drew Quakenbush

Vi intervjuar Tintins producent

FeatureDavid Rutter, producent för FIFA 12

Vi intervjuar producenten för FIFA 12

FeatureIntervju med Tim Willits (RAGE)

"Jag tror att många är ganska mätta på dessa moderna actionspel"

FeatureGoldenEye 007: Reloaded - intervju

Fredrik grillar GoldenEye-producenten James Steer

FeatureIntervju med Akira Yamaoka - Shadow of the Damneds ljuddesigner

Mannen bakom musiken i Silent Hill och Shadows of the Damned

FeatureIntervju med American McGee om Alice: Madness Returns

Eurogamer sållar bland galenskaperna

FeatureIntervju: Yakuza 4 och Yakuza: Of the End

"Vi har lyssnat på fansen den här gången"

FeatureDeus Ex-intervju: Jean-François Dugas

Vi intervjuar Deus Ex: Human Revolution-designern!

FeatureBulletstorm

Vi intervjuar Cliff Bleszinski och Adriem Chmielarz

FeatureTotal War: Shogun 2

Vi intervjuar Mark O'Connell på Creative Assembly

FeatureFight Night Champion

En slagkraftig intervju med spelets producent

FeatureGhostbusters: Sanctum of Slime

Världsexklusiv intervju med Behaviour Santiago

FeatureDaggerdale: Dungeons & Dragons framtid?

Zandro Chan pratar om skatter, nivåer och kinesiska dvärgar. Typ.

FeaturePortal 2 - Chet Faliszek på Valve

Vi intervjuar medförfattaren till Portal 2

FeatureSniper: Ghost Warrior

Vi intervjuar om kvalitet, förändringar och Sniper 2

FeatureThe Sims: Medieval

Vi intervjuar producenten Rawson Stovall

FeatureMajin and the Forsaken Kingdom - Intervju med Daisuke Uchiyama

"Jag fick inte spela tv-spel när jag var yngre."

FeatureIntervju: Vanquish: Shinji Mikami

Vi intervjuar Vanquish skapare Shinji Mikami

FeatureOkamiden - intervju med Eshiro och Matsushida

Vi talar med Okamidens regissör och producent på TGS10

FeatureBrett Caird på 5th Cell

Vi intervjuar Super Scribblenauts utvecklare

FeatureDevil's Third

Tomonobu Itagaki introducerar Valhalla Studios första spel.

FeatureEurogamer träffar svenskarna bakom Landit Bandit

Retro-helikopteräventyr som kommer till PSN i maj