The Elder Scrolls V: Skyrim Features

FeatureÅsikt: Hellre utsatt än övermäktig

Jerry diskuterar nackdelarna med att uppgradera sig till max.

I rollspel och alla andra slags genrer med någon typ av uppgraderingssystem, strävar jag hela tiden efter att göra min karaktär större och starkare. Mer stryktålig, helt enkelt. En stor del av upplevelsen i just dessa typer av spel är att bli den figur som så småningom härskar i hela riket, vare sig det gäller Skyrims slätter i The Elder Scrolls V eller staden Harran i Dying Light.

FeatureBorde korta spel kosta lika mycket som långa?

Alex filosoferar kring om att värdera olika upplevelser

När jag nyligen tog mig igenom det efterlängtade men ack så misslyckade The Order: 1886 var det inte helt oväntat med en tämligen bitter eftersmak. Något slog mig som en hammare i skallen: Väldigt många hårt arbetande människor kommer betala så mycket som 749 kronor för detta - ett spel som för mig knappast räckte längre än 6 timmar och dessutom underhöll föga ens under denna ringa tidsram. Missförstå mig rätt, jag avskyr konceptet att ju fler speltimmar desto bättre. Men ändå, 749 kronor för sex timmars eventuell underhållning. Det är faktiskt ganska dyrt.

FeatureÅrets spel 2011

Redaktionen utser 2011 års bästa spel!

2011 är till ända, och medan vi blickar framåt mot 2012 års mest spännande spel och trender passar vi även på att utse Årets spel 2011.

FeatureHär är första Fallout - det förbjudna spelet

Bethesda och Interplay bråkar - men första Fallout är svenskt. Eurogamer undersöker varumärkesjuridikens röriga värld.

En sommarkväll år 1991 i norrländska Älvsbyn satt en 22-årig kille och läste om en spelprogrammeringstävling för Amiga 500 i datortidningen han prenumererade på.